قیام مردمی در ولسوالی نسی بدخشان در برابر طالبان

© Sputnikقیام مردمی در ولسوالی نسی بدخشان
قیام مردمی در ولسوالی نسی بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 افراد وابسته به گروه طالبان زمین‌های مردم را در بخش‌هایی از ولسوالی نسی به طرف‌داران خود در بدل پنج هزار افغانی توزیع می‌کنند.

دفع حمله طالبان بر ولسوالی نسی بدخشان؛ چهار نیروی امنیتی زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان
دفع حمله طالبان بر ولسوالی نسی بدخشان؛ چهار نیروی امنیتی زخمی شدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، عبدالغفار خان گردش، سرپرست ولسوالی نسی امروز (شنبه، 20 جدی) گفت، که افراد طالبان از هفته‌ی گذشته بدین سو در بدل پنج هزار افغانی 1500 نمرات سه بسوه‌ای را در ساحه «سندک» و «بالهدا» به طرفداران خود توزیع کرده‌اند.

سرپرست ولسوالی نسی گفت، که این ساحات از جنگلات ارغوان پوشیده بود و طالبان ابتدا جنگلات آن را از بین برده‌اند و سپس دست به توزیع زمین زده‌اند.

به گفته‌ی او ساخت‌وساز در زمین‌های توزیع شده تاکنون شروع نشده است، اما توزیع آنها‌ جریان دارد.

این زمین‌ها در مناطق «سندک» و «بالهدا» که در شمال‌شرق ولسوالی نسی و در نزدیکی مرز افغانستان – تاجیکستان موقعیت دارند، توسط طالبان بین هواداران‌شان توزیع شده است.

سرپرست ولسوالی نسی گفت، که برخی از بزرگان محلی از مرکز نسی به نزد طالبان مراجعه کرده و اسناد ملکیت‌شان را نشان داده‌اند، اما طالبان آن‌ها را «لت‌وکوب» کرده‌اند.

گردش اضافه کرد، که در پی این اقدام طالبان، ستاد مردمی علیه طالبان در ولسوالی نسی شکل گرفته است و از میان 400 خانواده، هر فامیل یک الی دو نفر سلاح برداشته‌اند.

والی نسی تاکید کرد، که منطقه ‌«سندک» ملکیت مردم مرکز نسی است و طالبان آن را مصادره کرده‌اند و در واکنش به این موضوع، مردم در مرکز ولسوالی نسی جبهه مقاومت علیه طالبان را شکل داده‌اند.

گردش گفت، که در حال حاضر مسیر مواصلاتی ولسوالی نسی با مرکز بدخشان بنا بر ناامنی‌ها مسدود است، اما مقام‌های امنیتی وعده داده‌‌اند که در نزدیک‌ترین وقت ممکن این مسیر را باز خواهند کرد.

در همین حال باشند‌گان محل نیز می‌گویند، که این جبهه مردمی علیه طالبان توسط نیروهای امنیتی نیز حمایت می‌شود و با هماهنگی آنان تشکیل شده است.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

یادآوری می کنیم، که نسی از ولسوالی‌های هم‌ مرز با تاجیکستان است که بیشتر از 90 درصد خاک آن تحت حاکمیت طالبان قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала