وعده رهبر کوریای شمالی برای ارتقای تسلیحات هسته‌ای کشورش

© AFP 2023 / Str / KCNA VIA KNSوعده رهبر کوریای شمالی برای ارتقای تسلیحات هسته‌ای کشورش
وعده رهبر کوریای شمالی برای ارتقای تسلیحات هسته‌ای کشورش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی قول داد که توانایی‌های هسته‌ای کشورش را به «سطح بسیار بالاتری» ارتقا دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازآژانس مرکزی تلگراف کوریای شمالی، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در سخنرانی خود در هشتمین نشست کنگره حزبش در پیونگ‌یانگ گفت اهداف کوریای شمالی در کنار کاهش اندازه و وزن ، افزایش قدرت استراتژیک سلاح های هسته ای و دامنه تخریب  این تسلیحات است که ا باید به 15 هزار کیلومتر رسانده شود.

وی متعهد شد که زرادخانه هسته ای کشور را بیش از پیش تقویت کند.

کیم جونگ اون: آمریکا بزرگترین دشمن ماست - اسپوتنیک افغانستان
کیم جونگ اون: آمریکا "بزرگترین دشمن" ماست

کیم جونگ اون، اعلام کرده که کشورش به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد. او همچنین وعده داده است که به زودی دستیابی به یک 'سلاح استراتژیک جدید' را اعلام کند.
رهبر کوریای شمالی خواستار تجهیزاتی پیشرفته شامل تسلیحات مافوق صوت، موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد، ماهواره‌های جاسوسی و پهپاد شد.

او گفت: کوریای شمالی در حال آزمایش و تولید تسلیحات جدید مختلفی از جمله یک راکت با چند کلاهک و کلاهک‌هایی مافوق صوت برای انواع جدید راکت‌های بالستیک است و تحقیق روی یک زیردریایی هسته‌ای هم تقریبا تکمیل شده است.

رهبر کوریای شمالی افزود: پیونگ یانگ از سلاح هسته ای استفاده نمی کند مگر اینکه نیروهای متخاصم بخواهند از آن در برابر کشورش استفاده کنند.

گفتنی است که کنگره قبلی حزب کارگران کوریای شمالی برای اولین بار در 36 سال گذشته به مدت چهار روز در ماه می 2016 برگزار شد،  پس از آخرین کنگره، کیم سرعت تولید سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک از جمله موشک هایی که می توانند به سرزمین اصلی ایالات متحده برسند را تسریع کرد. در نوامبر 2017، او تکمیل "یک نیروی هسته ای دولتی" را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала