خواست اکثر آمریکایی ‌ها برای برکناری فوری ترامپ

© REUTERS / Cheriss Mayخواست اکثر آمریکایی ‌ها برای برکناری فوری ترامپ
خواست اکثر آمریکایی ‌ها برای برکناری فوری ترامپ   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی حمله به کنگره آمریکا، بسیاری از مردم این کشور برکناری دونالد ترامپ از قدرت را خواستار هستند.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی جدید Ipsos نشان می‌دهد، اکثر رای ‌دهندگان آمریکایی نحوه برخورد رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا با حمله به کنگره را تایید نمی‌کنند.

 57 درصد از شرکت کنندگان ثبت‌نام شده در این نظرسنجی که ششم و هفتم جنوری برگزار شد، از نحوه برخورد ترامپ با این حمله و مدیریت وی حمایت نکردند. این در حالی است که 41 درصد از شرکت ‌کنندگان در این نظرسنجی نحوه مدیریت ترامپ را تایید کردند. 

ترامپ: من خودم رسانه می سازم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: من خودم رسانه می سازم

این در حالی است که بسیاری از دموکرات‌های شرکت کننده نیز دراین نظرسنجی اعلام کردند ترامپ به دلیل راه اندازی شورش در آمریکا و زیر سوال بردن دموکراسی این کشور باید همین حالا از قدرت برکنار شود. با این حال جمهوری خواهان نظر متفاوتی داشتند و خواستار ماندن ترامپ تا پایان دوره قانونی ریاست جمهوری خود در کاخ سفید هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد ازهر ده آمریکایی که به ترامپ رای دادند 7 نفر حمله هواداران او به کنگره را محکوم کردند. 70 درصد نیز اعلام کردند با رفتار‌های ترامپ که مسوب اتفاقات روز چهارشنبه در کنگره شد، مخالف هستند.  

در همین حال دموکرات ها دلیلی برای عزل فوری ترامپ از قدرت را پیدا نمودند.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از مطرح شدن لایحه استیضاح دونالد ترامپ در روز دوشنبه خبر داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ترامپ مرتکب اقدام بسیار خطرناکی شد و باید به خاطر آن تحت پیگرد قضایی قرار گیرد و همه گزینه‌ها در مورد او روی میز است.

این دومین باری است که کنگره آمریکا لایحه استیضاح دونالد ترامپ را تهیه می‌کند. بار نخست نمایندگان او را به علت «تحت فشار گذاشتن دولت اوکراین با مقاصد سیاسی» استیضاح کردند اما سنا که در کنترل جمهوریخواهان است این استیضاح را رد کرده و به آن رسیدگی نکرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала