وزارت دفاع افغانستان: صلح باید در چارچوب قانون اساسی تامین شود

© Photo / SIGAR / SIGARوزارت دفاع افغانستان: صلح باید در چارچوب قانون اساسی تامین شود
وزارت دفاع افغانستان: صلح باید در چارچوب قانون اساسی تامین شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست وزارت دفاع ملی می‌گوید که صلح باید در چارچوب قانون اساسی در کشور تأمین شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شاه محمود میاخیل، معاون نخست وزارت دفاع ملی می‌گوید که در 17 سال گذشته انتقال قدرت در افغاستان از راه انتخابات و به‌گونۀ مسالمت‌آمیز انجام شده‌است و نیروهای دفاعی افغانستان صلحی را می‌خواهند که در آن، ثبات و چگونگی نظام آینده روشن باشد.

آقای میاخیل در این باره بیان داشت: «ما چگونه می‌توانیم در چارچوب قانون اساسی در افغانستان ثبات بیاوریم، صلح بیاوریم، آتش‌بس دایمی شود و جلو خونریزی‌ها گرفته شود».

در همین حال، کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی می‌گوید که قانون اساسی افغانستان بربنیاد اصل‌های اسلام ساخته شده‌است و در آن، مردم به نظام مشروعیت می‌دهند.

عبدالله شفایی، سرپرست کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی اظهار داشت: «در نظام خلافتی حکومت مشروعیت خود را از نظام نمی‌گیرد، ادعا می‌کنند که از جانب خدا نماینده‌گی می‌کنیم».

غلام حیدر علامه، معاون لوی سارنوال نیز افزود: «بنیادی‌ترین سخن در قانون اساسی افغانستان پیروی از دین مقدس اسلام است. این یک جواب دندان شکن به بدخواهانی است که می‌خواهند این ملت را تهمت بزنند که شما مسلمان نیستید».

از سویی دیگر، اسدالله خالد، وزیر دفاع ملی در یک پیام صوتی، تغییرات اخیر را در فرماندهی قول اردوها در کشور تأیید می‌کند و هدف از آن را بهبود کارها در این وزارت و مهار جنگ‌ها در کشور می‌گوید: «اگر دشمنان افغانستان به لجاجت خود و به جنگ ادامه بدهند از هر نگاه آماده‌گی این را داریم که در هر گوشه افغانستان از وجب وجب این سرزمین دفاع بکنیم».

در همین حال، در نشستی که امروز در وزارت دفاع برگزار شده بود، مسؤولان این وزارت گفتند که در سال روان میلادی 289 تن از کارمندان این نهاد به اتهام فساد به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.

در حالی‌که در برخی از ولایت‌ها از تلفات غیرنظامیان در عملیات‌های نیروهای دولتی به‌ویژه حمله‌های هوایی گزارش‌هایی پخش شده‌اند، وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای ارتش در درگیری با مخالفان مسلح دولت، قانون‌های انسان دوستانه را مراعات می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала