پیشنهاد دانشمندان برای کاهش یک دقیقه به 59 ثانیه

© Photo / Falco/Pixabay پیشنهاد دانشمندان برای کاهش یک دقیقه به 59 ثانیه
پیشنهاد دانشمندان برای کاهش یک دقیقه به 59 ثانیه   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی‌ها نشان می‌دهد کره زمین در 50 سال گذشته سریع‌تر از حد معول چرخیده است و سرعت آن در سال 2020 از میانگین سرعت نیز بالاتر بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Daily Star گروهی از متخصصان روی این موضوع بحث می‌کنند که  آیا منطقی است که دقیقه را  به اندازه یک ثانیه کوتاه تر ساخت تا با تغییر وقت، جریان دقیق زمان با چرخش زمین مطابقت داده شود.

در دهه‌ های اخیر سرعت متوسط چرخش زمین به طور مداوم کاهش یافته و کارشناسان مجبور شده‌اند از دهه 1970 میلادی تاکنون 27 جهش ثانیه‌ای به زمان اتمی اضافه کنند تا ساعت‌ها را دقیق حفظ کنند.

چرخش شهاب سنگ خطرناک برای زمین+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
چرخش شهاب سنگ خطرناک برای زمین+ ویدیو

این امر باعث شد که  ده ها سال طول کشید تا سیاره ما  در طی مدت زمان کمی بیشتر از 24 ساعت توانست چرخش خود را کامل کند ، اما وضعیت از سال گذشته متفاوت شده است.

در تاریخ 19 جولای 2020 کوتاه‌ترین روز ثبت شده در سوابق اندازه گیری مدت زمان روز زمین است. این در حالی است که چرخش سیاره خاکی به دور خود به طور معمول 86 هزار و 400 ثانیه طول می‌کشد، اما اکنون این مدت زمان 1.4602 میلیونم ثانیه کمتر شده است.

میانگین مدت یک روز 86 هزار و 400 ثانیه است ولی به دلیل افزایش سرعت چرخش زمین این مدت در سال 2020 به اندازه 0،05  ثانیه افزایش یافته است. این تغییر مدت در طول روز در ساعت اتمی برابر با 19 میلی ثانیه است. برخی از کارشناسان فناوری معتقدند افزایش سرعت زمین از حد کنونی می‌تواند ارتباط با ماهواره‌ها را دچار اختلال کند.

 البته تصمیم نهایی در کنفرانس جهانی ارتباط رادیویی گروه زمان و فرکانس در سال 2023 گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала