گروگان گیری ۹ فرد ملکی به شمول شش کودک از سوی طالبان

© Sputnikگروگان گیری ۹ فرد ملکی به شمول شش کود از سوی طالبان
گروگان گیری ۹ فرد ملکی به شمول شش کود از سوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان ۹ فرد ملکی به شمول شش کودک را به خاطر دستگیری یک طالب به گروگان گرفته اند.

کشته شدن یک فرد انتحاری پیش از رسیدن به هدف در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یک فرد انتحاری پیش از رسیدن به هدف در فاریاب
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، ملا فیض الله رحمانی ولسوال گرزیوان، گفت: یکتن به نام عبدالبشیر از افراد مولوی عثمان قاضی  طالبان، چند روز پیش از سوی ارگانهای کشفی در شهر میمنه بازداشت شده بود؛ اما این گروه ۹ فرد ملکی به شمول شش کودک را که دو تن از آنان فرزندان ملا نادر سرگروه ارتش محلی می باشند و ۹ تا ۱۵ سال سن دارند، در منطقه یوخن به گروگان گرفته اند.

رحمانی افزود، که دقیق معلومات دارد فرد بازداشت شده، از افراد طالبان است و در عین حال، برادرش معاذالله در ماه ثور، ۳ میل سلاح و یک مخابره نیروهای ارتش محلی را به طالبان تسلیم داده بود که عملا علیه دولت می جنگد؛ اما این گروه خلاف همه قوانین کودکان را گروگان گرفتند.

عبدالکریم یورش مسئول مطبوعات پولیس فاریاب گفت: مدیریت مبارزه با تروریزم، یکتن را در پیوند به فعالیت های ضد دولتی، از داخل شهر میمنه بازداشت کرده اند که تحت تحقیق می باشد.

یکتن از مسئولان ارشد طالبان در فارياب می گوید، که حکومت بر اساس راپور غلط  قوماندان و اربکی های گرزیوان، یک فرد بیگناه را که میخواست به ایران برود، به اتهام همکاری با این گروه بازداشت کرده است؛آنان مجبور شدند تا چند تن از نزدیکان اربکی ها را تحت نظارت داشته باشند.

وی تایید کرد، که برادر عبدالبشیر که توسط دولت بازداشت شده است، در اوایل سال جاری با ۳ میل سلاح به آنان پیوسته بود؛ اما این قضیه به عبدالبشیر هیچ ربطی ندارد.

یکی از نزدیکان کودکان گروگان گرفته شده، گفت: دو برادر را که  ۹ تا ۱۱ ساله سن دارند، طالبان از خانه بردند، همه اعضای خانواده زیر فشار روحی قرار دارند.

صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی می گوید، که تلاش های متنفذین درباره رهایی کودکان، هنوز نتیجه نداده  وطالبان رهایی آنان را مشروط به رهایی فرد بازداشت شده توسط پولیس نموده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала