دلایل اعتماد به واکسین روسی کرونا از دید بلومبرگ

© Photo / RDIFدلایل اعتماد به واکسین روسی کرونا از دید بلومبرگ
دلایل اعتماد به واکسین روسی کرونا از دید بلومبرگ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه‌نگار بلومبرگ دلایل اعتماد به واکسین روسی کرونا «اسپوتنیک وی» را نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، «سام فاضلی» روزنامه‌نگار بلومبرگ نظر خود را در مورد این که چرا به واکسین روسی ویروس کرونا «اسپوتنیک وی» اعتماد دارد، ابراز داشت.

این روزنامه‌نگار تاکید کرد که روسیه با این دارو از نظر تعداد دوزهایی که قبلاً برای آنها قرارداد پیش خرید امضا شده است در میان پنج تولید کننده واکسین برتر قرار دارد.

گزارشگر نیویارک تایمز واکسین روسی استفاده کرد - اسپوتنیک افغانستان
گزارشگر نیویارک تایمز واکسین روسی استفاده کرد

وی یادآوری کرد که «اسپوتنیک وی» مرحله سوم آزمایشات بالینی را پشت سر گذاشت و سطح اثربخشی دارو در تمام مراحل از 90 درصد بیشتر بوده است. فاضلی می‌گوید، علاوه بر این در جریان آزمایشات، هیچ موردی از سیر شدید بیماری تشخیص داده نشد.

نویسنده همچنان به همکاری مرکز گامالی روسیه، شرکت استرازنکا برای تولید واکسین ترکیبی از اولین عنصر آنچه در آکسفورد ساخته شده و دومین عنصر، از آنچه که در ترکیب واکسین «اسپوتنیک وی» وجود دارد استفاده شود، اشاره کرد.

واکسین روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» همانند واکسین مشترک آکسفورد و آسترازنکا از یک نسخه تغییر شکل یافته «آدنوویروس» استفاده می‌کند.

فاضلی می‌گوید: با توجه این این حقایق با وجود عدم نتایج آزمایشات بالینی مرحله سوم دلیل برای فکر کردن وجود دارد. این واکسین «اسپوتنیک وی» ممکن است به همان اندازه که واکسین‌ها در آزمایشگاه‌های غربی توسعه یافته اند، قوی باشد اما نمی‌توان واکسین چینی (CoronaVac) با آنها مقایسه کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала