نقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل

© AFP 2023 / Thomas Coexنقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل
نقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش لبنان گزارش داد، ظرف کمتر از 12 ساعت یک فروند طیارۀ اطلاعاتی اسرائیل دو مرتبه به حریم هوایی لبنان را نقض کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند طیارۀ اطلاعاتی اسرائیل حریم هوایی لبنان را در فراز آسمان شهرک «علما الشعب» نقص کرد.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است، این طیاره پس از گشت‌زنی بر فراز آسمان مناطق جنوب، حریم هوایی لبنان را از شهرک «الناقوره» واقع در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی ترک کرد.

حمله ارتش اسرائیل به شهرکی در مرز لبنان  - اسپوتنیک افغانستان
حمله ارتش اسرائیل به شهرکی در مرز لبنان

بیانیه می‌افزاید که طیارۀ اسرائیلی در کمتر از 12 ساعت مجدداً حریم هوایی لبنان را بر فراز آسمان شهرک «کفرکلا» نقض کرد، این طیارۀ اسرائیلی در مناطق جنوب به پرواز ادامه داد و پس از حدود یک ساعت گشت‌زنی از فراز آسمان شهرک «یارون» این کشور را ترک کرد.

ارتش لبنان همچنان در بیانیه خود اعلام کرد، موضوع این دو نقض حریم هوایی توسط اسرائیل با هماهنگی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) پیگیری می‌شود.

ارتش اسرائیل هنوز به بیانیه ارتش لبنان واکنشی نشان نداده است.

پیش از این، یک منبع در ارتش لبنان گزارش داد که در روز 5 جنوری، نیروهای هوایی اسرائیل حداقل 10 بار حریم فضایی لبنان را در فراز آسمان بشمون، الشویفات و عرامون واقع در جنوب پایتخت نقض کرده است.

لبنان بارها و بارها شکایت خود را از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 2020 ارسال کرد و توجه را به این نکته جلب کرد که از فضای هوایی این کشور برای حملات راکتی به اهداف نظامی همسایگان سوریه استفاده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала