هشدار دانشمندان درباره خطر اختلال کارکرد مغز در بیماران کرونایی

© Depositphotos.com / Nicunickie1هشدار دانشمندان درباره خطر اختلال کارکرد مغز در بیماران کرونایی
هشدار دانشمندان درباره خطر اختلال کارکرد مغز در بیماران کرونایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دریافتند که بیماران دچار شده به ویروس کرونا بیشتر از بیماران دچار شده به دیگر بیماری‌های تنفسی از اختلال کارکرد مغز رنج می‌برند.

نخستین محموله واکسین ضد ویروس کرونا پس از شش ماه وارد افغانستان می شود - اسپوتنیک افغانستان
نخستین محموله واکسین ضد ویروس کرونا پس از شش ماه وارد افغانستان می شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert، دانشمندان دانشگاه وندربیلت در تحقیق مشترک با پزشکان اسپانیایی دریافتند که بیماران دچار شده به کووید-19 در بخش مراقبت‌های ویژه، بیشتر از بیماران دچار شده به دیگر بیماری‌های تنفسی از اختلال کارکرد مغز رنج می‌برند.

در سراسر جهان هزاران بیمار که از اختلال کارکرد مغز رنج می‌برند، زیر درمان قرار دارند. این اختلال می‌تواند به روش‌های گوناگونی خود را نشان دهد: بی نظمی و عدم توانایی در تمرکز مانند هذیان، تا از دست دادن هوشیاری کامل مانند کما.

دانشمندان در این پژوهش نشانه های اختلال کارکرد مغز را در بیش از دو هزار بیماری که دچار به ویروس کرونا از نوع شدید بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند، مورد بررسی قرار دادند. این بیماران به طور متوسط، به مدت 12 روز اختلال در عملکرد مغز داشتند. در 82 درصد از بیماران، کما به طور متوسط ​​ده روز طول کشید و نیمی از افراد به مدت سه روز از حالت سردرگمی رنج می‌بردند.

برندا پان، پژوهشگر دانشگاه وندربیلت در خصوص نتایج این تحقیق اظهار داشت: میزان نشانه های اختلال کارکرد مغز در بیماران کرونایی دو برابر بیشتر از بیماران دیگر در بخش مراقبت های ویژه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала