دو پرابلم که مانع آتش بس در سراسر جهان می گردد

© AP Photo / Seth Wenigنتونیو گوترش سرمنشی ملل متحد
نتونیو گوترش سرمنشی ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمنشی ملل متحد از دو پرابلم نام گرفت که به قطع آتش در سراسر جهان مزاحمت می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، نتونیو گوترش سرمنشی ملل متحد در نشست به مناسبت 75 مین سالروز اولین اجلاش اسامبله ملل متحد گفت که کمبودی اعتبار و فعالت های نادرست نیروهای خارجی که در درگیری ها مداخله می نمایند، موانع برقراری آتش بس در سراسر جهان می گردد.

گوترش: در 100 روز آینده باید همه جنگ ها به پایان یابد - اسپوتنیک افغانستان
گوترش: در 100 روز آینده باید همه جنگ ها پایان یابد

در سال 2020  سرمنشی ملل متحد خواهان آتش بس در همه درگیری های جهان گردیده از همگان خواست تا در توجه خود را در مبارزه با پاندمی متمرکز کنند.

گوترش گفت: "واقعیت این است که در مسیر صلح و آتش بس جهانی دو مشکل اصلی وجود دارد. اول عدم اعتماد. عدم اعتماد - مانع اتحاد، مذاکره و متوقف کردن درگیری مردم می شود. و دوم نیروهای مخرب است."

به گفته وی، امروز اکثر درگیری های مسلحانه در جهان، درگیری های داخلی است. «اما ما می بینیم که کشور های زیادی در برهم زدن وضع دست دارند و وضع را وخیم تر می سازند».

گوترش: نیمی از ثروت جهان در اختیار 26 نفر است  - اسپوتنیک افغانستان
گوترش: نیمی از ثروت جهان در اختیار 26 نفر است

به طور مثال در لیبیا، نیروهای خارجی حل درگیری داخلی این کشور را مشکل میسازند.

"ما باید اطمینان حاصل کنیم که این نوع دخالت دولت که توانایی طرفین را برای دستیابی به توافق تضعیف می کند، متوقف شود. به همین دلیل وحدت شورای امنیت بسیار مهم و از اهمیت زیادی برخوردار است که قدرت های بزرگ قادر به غلبه بر اختلافات هستند و می توانند برای ایجاد نظمی در شرایط بین المللی با هم همکاری کنند.

وی اظهار داشت که در بعضی شرایط پیشرفت وجود دارد: "در سوریه، علی رغم اینکه وضعیت کاملاً راحت نیست، اما آتش بس کم و بیش برقرار است. برعکس ، ما بسیار آهسته به سمت راه حل سیاسی پیش می رویم."

وی در پایان گفت: "ما در لیبیا آتش بس داریم. ما موفق شدیم در سودان توافق به صلح برسیم. در سودان جنوبی آتش بس به طور نامنظم رعایت می شود."

گوترش : ما به یک شورای امنیت قوی نیاز داریم که بتواند تصمیم بگیرد و آنها را اجرا کند تا باشد که به رژیم های آتش بس اعلام شده احترام بگذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала