سرمایه گذاری آمریکا در پروژه راه آهن افغانستان ازبکستان و پاکستان

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر سرمایه گذاری آمریکا در پروژه راه آهن ازبکستان افغانستان و پاکستان
 سرمایه گذاری آمریکا در پروژه راه آهن ازبکستان افغانستان و پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده ممکن است کمک مالی راه آهن که ازبکستان، افغانستان و پاکستان باهم وصل می کند، به عهده گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، سردار عمورزاکوف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان (MIFT) و آدام بولر مدیر اجرایی شرکت مالی توسعه بین المللی ایالات متحده (DFC) در مورد مسائل مربوط به اجرای پروژه مشترک منطقه ای برای ساخت راه آهن از مزار شریف افغانستان در مرز ازبکستان به پیشاور، گفتگو کردند.

 سرویس مطبوعاتی وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان (MIFT)، روز دوشنبه اعلام کرد: "مسائل مربوط به اجرای   پروژه مشترک منطقه ای برای ساخت راه آهن مزار شریف-کابل-پیشاور مورد بحث قرار گرفت".

کار ساخت خط آهن آقینه- اندخوی 85 درصد تکمیل شده است - اسپوتنیک افغانستان
کار ساخت خط آهن آقینه- اندخوی 85 درصد تکمیل شده است

به گفته وی، بولر از اهمیت این پروژه در تقویت ارتباطات حمل و نقل و ارتباط بین آسیای جنوبی و مرکزی و توسعه پایدار کشورهای منطقه بسیار قدردانی کرد.

در جریان مذاکرات، پویایی مثبت توسعه روابط ازبکستان-آمریکا، که از طریق تعمیق همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری حاصل شده است ، مورد توجه قرار گرفت.

طرفین از آغاز طرح مشارکت سرمایه گذاری آسیای میانه، که توسط جانب ازبکستان در سفر قبلی بولر رئیس DFC به تاشکند در جولای 2020 ارائه شد ه بود، استقبال کردند.

در این پیام آمده است: "این ابتکار عمل که حداقل یک میلیارد دالر تحرک را فراهم می کند، به ابزاری برای تحریک رشد سرمایه گذاری های فراگیر، شفاف و پایدار از طریق اجرای پروژه ها در بخشهای مختلف اقتصاد ازبکستان تبدیل خواهد شد".

در جریان گفتگوها، طرفین در مورد تأمین اعتبار پروژه های خاص در زمینه های انرژی، زیرساخت ها، صنایع دارویی و شیمیایی و همچنین کشاورزی توافق کردند.

پیش از این در دسامبر 2018، سرویس مطبوعاتی راه آهن ازبکستان گزارش داد که دولت راه آهن ازبکستان، روسیه، قزاقستان، افغانستان و پاکستان یک کنسرسیوم مالی برای ساخت راه آهن جدید مزار شریف-کابل-پیشاور ایجاد می کنند. طبق گفته این شرکت، بزرگراه جدید به یک کریدور حمل و نقل تبدیل خواهد شد که اتحادیه اروپا، روسیه، ازبکستان، افغانستان ، پاکستان، هند و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا را به هم متصل می کند.

 گفتنی است که در سال 2010، شرکت راه آهن ازبکستان ساخت راه آهن حیرتان - مزار شریف در افغانستان را به طول 75 کیلومتر و هزینه 129 میلیون دالر انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала