عامل بازدارنده پیروزی بر ویروس کرونا نامبرده شد

© AP Photo / Raphael Satterعامل بازدارنده پیروزی بر ویروس کرونا نامبرده شد
عامل بازدارنده پیروزی بر ویروس کرونا نامبرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی در بیاناتی "اطلاعات جعلی" در رسانه های اجتماعی را به عنوان عامل جلوگیری از پیروزی بر ویروس همه گیر کرونا نام برد.

 به گزارش اسپوتنیک، دکتر مایکل رایان، رئیس امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی، با نشر توییتی هشدار داده است که اطلاعات نادرست و نظریه های غلط در مورد ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی از پیروزی بر این ویروس همه گیز جلوگیری می کند.

به گفته وی ، این عامل باعث نگرانی متخصصان سازمان می شود. رایان توضیح داد: "اهداف سیاسی یا عقیدتی گروه بسیار کمی از افراد در رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای برهم زدن و اخلال روند بسیار مهمی که اکنون در جهان انجام می دهیم - «دستیابی به کنترل COVID-19 » نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی یادآور شد که متخصصان سازمان بهداشت جهانی ( WHO در تلاشند جلوی ویروسی که منجر به کشته شدن نزدیک به دو میلیون نفر شده است، را بگیرند. رایان گفت ، کسانی که با COVID-19 می جنگند نیازی به تئوری های توطئه ندارند.

مدیر برنامه های سازمان بهداشت جهانی نسبت به انتشار اخبار و اطلاعات جعلی در مورد ویروس، که باعث می شود مردم به واقعیت این همه گیری اعتقاد نداشته باشند، واکنش منفی نشان داده است. وی ابراز عقیده نمود که رسانه های اجتماعی وسیله ای قدرتمند برای جامعه جهت حل مشکلات متعدد است، اما بشریت نباید به افراد متنفر اجازه دهد این سیستم را نابود کنند.

در حالی که آغاز روند واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، امیدواری برای غلبه بر ویروس کرونا را افزایش داده، بسیاری از کشورها درگیر موج‌های دوم و سوم همه‌گیری هستند و شمار قربانیان و مبتلایان همچنان افزایش می‌یابد.

بریتانیا که از هفته گذشته وارد دومین قرنطینه سراسری و مطلق از آپریل سال گذشته شده، اخیرا از ثبت مرگ 1325 نفر در یک شبانه روز بر اثر ابتلا به COVID-19خبر داد. به این ترتیب شمار قربانیان در این کشور یک بار دیگر رکورد زد.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین جلسه هفتگی خود درباره در پیش بودن یک زمستان بسیار بسیار سخت در سراسر نیمکره شمالی و بروز فاجعه در صورت رعایت نشدن موازین بهداشتی هشدار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала