پیشنهاد گورباچف برای مذاکره با دولت بایدن در خصوص تسلیحات هسته‌ای

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد گورباچف برای مذاکره با دولت بایدن در خصوص تسلیحات هسته‌ای
پیشنهاد گورباچف برای مذاکره با دولت بایدن در خصوص تسلیحات هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اظهار داشت که روسیه باید به ایالات متحده پیشنهاد دهد تا پس از تحلیف جو بایدن ، به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا ، بیانیه ای را درباره غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای با این‌کشور امضا کند.

به گزارش اسپوتنیک، "میخائیل گورباچف"  آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق تاکید کرد، همزمان با روی کار آمدن یک دولت جدید در واشنگتن، روسیه باید یکبار دیگر پیشنهادش به آمریکا برای تکرار تعهد هر دو کشور به بیانیه گورباچف-ریگان علیه جنگ‌های هسته‌ای را تجدید کند.

دیدگاه گورباچف درباره پیروزی احتمالی بایدن - اسپوتنیک افغانستان
دیدگاه گورباچف درباره پیروزی احتمالی بایدن

به گفته وی ، پس از روی کار آمدن دولت دموکرات ، مسکو باید ابتکار عمل را از سر بگیرد تا کشورها فرمول عدم پذیرش جنگ هسته ای را که در بیانیه پس از نتایج اجلاس شوروی و آمریکا در ژنو، به دست آمد، تأیید کنند. گورباچف ​​یادآور شد: "اتفاقاً ، روسیه اخیراً به آمریکایی ها پیشنهاد کرده است که این فرمول را تأیید کنند."

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی اظهار داشت، که تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به "استارت نو" باید اولین قدمی باشد که روسیه و ایالات متحده در مورد کاهش بیشتر تسلیحات در مورد آن توافق کنند و سایر قدرت های هسته ای را در مذاکرات شرکت دهند.

"میخائیل گورباچف" گفت: نتیجه نخستین دیدارم با رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا در نشست ژنو در سال 1985 میلادی به ویژه بیانیه صادر شده علیه جنگ هسته ای همچنان مناسب و مرتبط است.

وی افزود: در این بیانیه مشترک آمده است "یک جنگ هسته ای نمی تواند پیروز شود و هرگز نباید وارد آن شد. طرفین به دنبال دستیابی به برتری نظامی نخواهند بود". به هر حال، روسیه اخیرا به آمریکایی ها تکرار این فرمول را پیشنهاد داده است. دولت جدیدی به زودی در آمریکا روی کار می آید و به همین خاطر این پیشنهاد باید تکرار شود.

در دسامبر سال 2020 ، مارشال بیلینگزلی ، فرستاده ویژه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در امور کنترل تسلیحات ، گفت که هیچ رهبر کشوری بیانیه ای را با روسیه درباره غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای امضا نمی کند ، مانند بیانیه امضا شده توسط گورباچف ​​و ریگان. به نظر وی ، کسی که این سند را امضا کرده باید مجازات شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه سال گذشته گفته بود: مسکو از امتناع واشنگتن نسبت به تکرار این اصل اساسی نگران است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала