کرزی: دولت باید برای یک افغانستان مقتدر با طالبان کار کند

© Sputnik / P. Mamaghani حامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین کشور ضمن استقبال از دور دوم مذاکرات صلح می‌گوید، این دور مذاکرات باید منتج به آتش بس و صلح سرتاسری در کشور شود.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور می گوید که دولت افغانستان و گروه طالبان باید باهم و با درک از مسئولیت های اسلامی شان برای یک افغانستان مقتدر کار کنند.

دفتر حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با نشر یک بیانه یی از آغاز دور دوم گفتگوها در قطر استقبال کرده و اظهار امیدواری کرده است که این دور گفتگوها باید منتج به آتش بس کامل و صلح فراگیر در افغانستان شود.

حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار کرزی: خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی منجر به هرج و مرج می‌شود

این درحالیست که منابع از هیئت گفتگو کننده دولت افغانستان در قطر گفته اند، بحث های اساسی روی ترتیب اجندای مذاکرات صلح شام روز گذشته در دوحه آغاز شده است.

از طرف دیگر رئیس جمهور محمد اشرف غنی تاکید می کند که آتش بس پیش شرط این مذاکرات می باشد و قدرت را نیز به جانشین خود که از طریق انتخابات به این سمت میرسد، واگذار خواهد کرد. 

آقای غنی، به تازگی در گفت‌وگوی ویژه با شبکه‌ی خبری سی‌ان‌ان، گفته است: «اگر هدف طالبان تسلط بر روند صلح باشد و صلحی همانند زمان حاکمیت آن‌ها بیاید، پس این صلح عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت. جامعه‌ی ما متحد بوده و خواهان صلح است؛ اما ما صلح مثبت می‌خواهیم.»

آقای غنی، گفته است که قصد دارد اقتدار را از طریق اراده‌ی مردم به جانشین منتخب خود تحویل دهد. به گفته‌ی او، این کار برای ارج‌گذاشتن به قربانی‌های غیرنظامیان، فعالان و سایر شهروندان حایز اهمیت است.

او تاکید کرده است که مردم افغانستان خواهان برگشت به گذشته نیستند و نمی‌گذارند رویکرد و طرز فکر طالبانی بر آن‌ها تحمیل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала