الجزایر راکت اسکندر را آزمایش کرد

عضو شوید
الجزایر یکی از معدود کشورهای است که مجهز با سیستم های راکت تعرضی - تکتیکی اسکندر روسیه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه MENA Defense، الجزایر از جمله کشورهای معدود است که سیستم های راکت تعرضی- تاکتیکی روسی اسکندر در آن فعال شده است. پیشتر نیز یکبار استفاده از این سیستم های راکتی باعث شد که درگیری نظامی دامن زده شده توسط دو مخالف خاموش شود.

Iskander-M tactical ballistic missiles - اسپوتنیک افغانستان
راکت اسکاندر روسی ناتو را تهدید میکند

یک روز پس از درگیری اردوی مراکش و نیروهای جبهه پولیساریو در نزدیکی سرحدات این کشور، الجزایر در طی پیام ویدویی در یک کانال عمومی راکت بالستیک اسکندر-ای جدید و بسیاری از انواع دیگر سلاح های کالیبر بزرگ را به نمایش گذاشت. این امر بلافاصله شور و حرارت نظامی مخالفین را سرد کرد، زیرا هیچ یک از آنها چنین تسلیحات را نداشتند که بتوانند به اسکندر پاسخ دهند.

تحلیلگران این احتمال را که الجزایر به زودی از روسیه سری دیگری از این مجموعه و همچنین انواع دیگر تسلیحات روسی را خریداری کند، منتفی نمی دانند.

اندری کلین مدیر دیپارتمنت همکاری عمومی با اروپا وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که مسکو نمیخواهد ناتو را در مورد چگونگی استقرار راکت های اسکاندر خود در کالینن گراد در جریان بگذارد.

قبلاً مجلهSpiegel نوشته بود که در جلسه قریب الوقوع روسیه- ناتو، بروکسل از مسکو در ارتباط استقرار راکت های اسکاندر در کالینن گراد توضیحات میخواهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала