ابراز همدردی غنی با خانواده‌های قربانیان حملۀ هوایی نیمروز

© Photo / ARGابراز همدردی غنی با خانواده‌های قربانیان حملۀ هوایی نیمروز
ابراز همدردی غنی با خانواده‌های قربانیان حملۀ هوایی نیمروز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری در پیامی گفته‌است که رییس‌جمهور غنی با خانواده‌های قربانیان، مردم و بزرگان نیمروز ازبهر تلفات غیرنظامیان در حملۀ هوایی در این ولایت، ابراز همدردی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه گفته است که با آگاهی از شهادت و مجروح شدن شماری از هموطنان ما در اثر حمله هوایی در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، سخت متاثر گردیدم، به خانواده های شهدا صبر جمیل، برای مجروحین صحتمندی کامل و به شهدای رویداد متذکره، بهشت برین استدعا می کنم.

نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن تروریست های پاکستانی در حمله هوایی ارتش در نیمروز

در ادامه این خبرنامه آمده است: "به مسئولین ولایت نیمروز با تاکید هدایت می دهم که هرچه عاجل به خانواده های شهدا رسیدگی نموده و مجروحین را تداوی اساسی نمایند. ارگان های امنیتی و دفاعی رویداد را بررسی همه جانبه نموده و یافته های شان را با مقام عالی ریاست جمهوری شریک سازند".

خبرنامه می افزاید: "طالبان و سایر گروه های تروریستی که از خانه های مردم و اماکن عامه به عنوان سپر استفاده می کنند، عامل اصلی تلفات ملکی بوده و تلفات ملکی از بدبختی های جنگ است که برای من و سایر مسئولین حکومت قابل پذیرش و تحمل نمی باشد".

پیش از این، وزارت دفاع ملی در یک خبرنامه گفت که در حملۀ شنبه شب در ولسوالی خاشرود این ولایت، 41 تن به‌شمول 9 "تروریست" پاکستانی و ۵ عضو طالبان کشته شدند و شش تن دیگر زخم برداشته‌اند.

روز گذشته، شورای ولایتی نیمروز گفت که در این حمله، 18 عضو یک خانواده جان باخته‌اند و سه تن دیگر زخم برداشته‌اند.

باز محمد ناصری، رییش شورای ولایتی نیمروز به طلوع‌نیوز گفت که 8 کودک و 7 زن نیز مشمول قربانیان این رویداد استند.

در همین حال، نزدیکان قربانیان پیکرهای جان‌باخته‌گان این حملۀ هوایی را از خاشرود به شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز، آورده‌اند و خواهان عدالت استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала