آمادگی مسکو برای ادامه همکاری با واشنگتن در حل و فصل اوضاع افغانستان

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه آمادگی خود را برای ادامه همکاری با ایالات متحده آمریکا در زمینه حل و فصل اوضاع افغانستان اعلام نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان ، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو آماده است تا با واشنگتن در مورد حل و فصل افغانستان همکاری خود را ادامه دهد، صرف نظر از اینکه چه کسی پست فرستاده ویژه در دولت جوزف بایدن را بر عهده خواهد داشت، نکته اصلی در اینجا یک نگرش سازنده است.

این دیپلمات ارشد روسیه تأکید کرد که "با زلمی خلیل زاد، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا برای صلح افغانستان" گفتگوی خوبی برقرار کرده است.

پنتاگون: با وجود محدودیت ها در بودجه دفاعی کاهش نیرو ها از افغانستان ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: مخالفت کنگره مانع کاهش نیرو ها از افغانستان شده نمی‌تواند

آقای کابلوف افزود: "من نمی دانم که آیا خلیلزاد در دولت جدید در این مقام باقی خواهد ماند یا خیر. خلیل زاد به خوبی با مشخصات افغانستان آشنا است و تجربه دیپلماتیک زیادی دارد."

وی گفت، در عین حال ، ما آماده همکاری با هر مذاکره کننده آمریکایی دیگری خواهیم بود، نکته اصلی این است که رویکرد وی در مذاکرات عملی و سازنده است".

در ادامه گفت: " تغییر دولت در ایالات متحده احتمالاً تاثیری بر روند حل مسالمت آمیز اوضاع در افغانستان خواهد گذاشت. اما احتما اینکه جو بایدن تصمیم دولت قبلی مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اصلاح کند، رد نمی کنیم اما به نظر می رسد این اصلاحات اساسی نباشند."

به گفته وی، به احتمال زیاد "باید منتظر تغییر در پارامتر های خروج نیروهای آمریکایی باشیم".

وی خاطرنشان ساخت: " گزینه های دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال، جایگزین کردن نیروهای مداوم ایالات متحده با شرکت های خصوصی که به نظر ما اشتباه است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала