اسرائیل به عنوان حکومت آپارتاید غیردموکراتیک شناخته شد

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل به عنوان حکومت آپارتاید غیردموکراتیک شناخته شد
اسرائیل به عنوان حکومت آپارتاید غیردموکراتیک شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه حقوقی بتسلم گفته است که حکومت اسرائیل آپارتاید است که برتری یهودیان را در تمام سرزمین‌های تحت کنترلش تحمیل می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بتسلم سازمانیکه نقض‌های حقوق بشری را ثبت می‌کند، اعلام کرد: یک اصل سازمانی که اساس طیف گسترده‌ای از سیاست‌های اسرائیل است، پیشرفت و تداوم برتری یک گروه یهودیان بر دیگران (فلسطینی‌ها) است.

ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
عنقریب کرانه باختری فلسطین تحت تسلط اسرائیل قرار می گیرد

در مقاله‌ای که سوی این سازمان به نشر رسید آمده است که اسرائیل به اندازه‌ای بالای فلسطینان ظلم کرده که می‌تواند حکومت را آپارتاید اعلام کرد.
با این حال، گزارش بتسلم فراتر رفته و تاکید می‌کند که اسرائیل یک سیستم روی کل اراضی که شهروندان یهودی حقوق کامل دارند، ایجاد کرده است. در همین حال، بتسلم استدلال می‌کند که فلسطینیان به چهار لایه با سطوح مختلف حقوقی بسته به جایی که زندگی می‌کنند، تقسیم می‌شوند اما همواره پایین‌تر از مردم یهودی هستند.
اما در همین حال، سخنگوی سفارت اسرائیل در بریتانیا این گزارش را رد کرده و این ادعاها را بی‌بیناد خواند. او ادعا کرد: «اسرائیل این ادعاهای نادرستی که در این به اصطلاح گزارش آمده، رد می‌کند چون بر پایه واقعیت نیست و یک دیدگاه ایدئولوژیکی تحریف‌شده دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала