دعوت از روسیه برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن

© REUTERS / Leah Millisدعوت از روسیه برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن
دعوت از روسیه برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا روسیه را برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور دعوت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن دعوتنامه‌ای را دریافت کرده است. شرکت در سطح سفیر برنامه‌ریزی شده است.

مراسم تحلیف جو بایدن قرار است 20 جنوری برگزار شود.

معمولاً سفیران خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حضور دارند، اما امسال این مراسم در قالب بسیار محدودی برگزار می شود و مشخص نیست که آیا جایی برای دیپلمات ها وجود داشته باشد یا خیر.

США Трамп Байден президент совет - اسپوتنیک افغانستان
توصیه دستیار سابق ترامپ به بایدن در مورد روابط با روسیه

در ابتدا گزارش شد که فقط اعضای کنگره و مهمانان آنها (برای هر عضو یک میهمان) در این مراسم دعوت خواهند شد، در مجموع کمتر از 1100 نفر.

در تاریخ 8 جنوری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده اعلام کرد که در مراسم تحلیف حضور نخواهد داشت. در همان روز ، بایدن از شرکت مایک پنس معاون رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود خبر داد.

این در حالی است که انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا طی چند روز آتی قطعنامه‌ای تصویب کرده و در آن از مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا بخواهد تا با استناد به متمم بیست و پنجم قانون اساسی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا را از قدر برکنار کند. با این حال اگر این تلاش ناکام بماند، دموکرات‌های مجلس نمایندگان روند استیضاح علیه ترامپ به اتهام تحریک یک حمله مرگبار به کنگره را دنبال خواهند کرد.

به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، ترامپ و پنس در جریان نشست روز دوشنبه در کاخ سفید متعهد شدند تا در زمان باقیمانده از دوره تصدی‌شان با یکدیگر همکاری کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر برگزار شد.

بر اساس نتایج کالج الکترال،جو بایدن نامزد حزب دموکرات با کسب 306 رأی گزینشگران انتخاباتی، به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. و ترامپ با کسب 232 رأی تا آخرین دقایق شکست خود را نپذیرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала