ضمیر کابلوف از احتمال برگزاری گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو خبر داد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف از احتمال برگزاری گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو خبر داد
 ضمیر کابلوف از احتمال برگزاری گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا وزارت امور خارجه روسیه از برگزاری احتمالی گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا وزارت امور خارجه روسیه، در مورد احتمال برگزاری گفتگوهای میان افغان‌ها در مسکو صحبت نمود.

پیش از این، جانب روسی بارها آمادگی خود را برای میزبانی مذاکرات میان افغان‌ها اعلام کرده بودند.

ضمیر کابلوف: از عملی شدن توافق امریکا با طالبان مطمئن نیستم  - اسپوتنیک افغانستان
ضمیر کابلوف: از عملی شدن توافق امریکا با طالبان مطمئن نیستم

در پرسش به این که آیا ممکن است این اتفاق (مذاکرات میان افغان‌ها)، در نیمه اول سال 2021 رخ دهد، آیا اکنون مذاکراتی در این زمینه انجام شده است؟ ضمیر کابلوف به اسپوتنیک کرد: "ما احتمال برگزاری مذاکرات میان افغان‌ها در خاک روسیه را محتمل می دانیم، اما صحبت در مورد آن خیلی زود است، چه رسد به پیش بینی تاریخ دقیق این مذاکرات".

وی افزود: "اگر روند به تعویق بیفتد، ما آماده هستیم که تلاش های بیشتری را هم در قالب دو جانبه و هم در چارچوب ساز و کار های چند جانبه، از جمله سه گانه وسیع و قالب مسکو، انجام دهیم تا هر دو طرف مخالف را وادار کنیم که در اسرع وقت مذاکرات را آغاز کنند".  

پیش از این ضمیر کابلوف، رییس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفته بود که روسیه و ایران اوضاع نظامی سیاسی در افغانستان را بسیار نگران کننده می دانند و توافق کرده اند تماس ها و رایزنی های خود را در خصوص این موضوع ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала