قیصر در دیدار با خلیلی: روند صلح افغانستان اوج دوران صلح و شکوفایی در افغانستان و منطقه خواهد بود

© facebook National Assembly of Pakistanقیصر در دیدار با خلیلی: روند صلح افغانستان اوج دوران صلح و شکوفایی در افغانستان و منطقه خواهد بود
قیصر در دیدار با خلیلی: روند صلح افغانستان اوج دوران صلح و شکوفایی در افغانستان و منطقه خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پارلمان پاکستان در دیدار با رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان گفت: روند صلح افغانستان اوج دوران صلح و شکوفایی در افغانستان و منطقه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان در دیدار با کریم خلیلی رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان که به اسلام‌آباد سفر کرده اظهار داشت: روند صلح افغانستان اوج دوران صلح و شکوفایی در افغانستان و منطقه خواهد بود.

وی بار دیگر بر حمایت همه جانبه پاکستان از روند صلح به رهبری افغانستان تأکید کرد.

قیصر تصریح کرد: پاکستان از یک راه حل سیاسی و گسترده فراگیر برای روند صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند و طرفین پروسه صلح باید از این فرصت استفاده کرده برای خاتمه درگیری های ده ساله در افغانستان به طور سازنده دخیل شوند.

رئیس مجلس پاکستان یادآور شد: اسلام آباد آرزوی دیدن یک افغانستان آرام و مرفه را دارد چرا که به نفع پاکستان و همچنین کل منطقه است.

به گفته وی، پیشرفت در مذاکرات صلح، تعهد مقامات افغانستان در این زمینه را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند این کشور به سمت توسعه پایدار پیش می رود.

قیصر افزود: گروه دوستی پارلمانی پاکستان و افغانستان در شورای ملی توصیه هایی را برای تقویت روابط دو جانبه و تجارت ارائه داده و ارسال می کند.

در این دیدار، روابط پاکستان و افغانستان و اوضاع سیاسی منطقه و موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گفته وی، شهروندان افغانستان از تسهیلات ویزا برای سفر، دانشجویان و بیماران بهره‌مند هستند و 6000 بورس تحصیلی برای دانشجویان افغانستان ارائه می شود.

کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز در این دیدار گفت: افغانستان از تلاش های پاکستان برای صلح قدردانی می کند.

وی افزود: ملت افغانستان قدردان مهمان نوازی طولانی مدت پاکستان از پناهندگان این کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала