بررسی تلفات غیرنظامیان؛ وزارت دفاع هیأتی را به نیمروز فرستاد

© Sputnik بررسی تلفات غیرنظامیان؛ وزارت دفاع هیأتی را برای به نیمروز فرستاد
 بررسی تلفات غیرنظامیان؛ وزارت دفاع هیأتی را برای به نیمروز فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیأتی برای بررسی گزارش‌ها در مورد تلفات غیرنظامیان در حمله‌ هوایی ارتش در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، به این ولایت فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت دفاع امروز (چهارشنبه، ۲۴ جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این هیأت به‌دستور رییس‌جمهور غنی و به ریاست عبدالقیوم سالارزی، رییس کشف و استخبارات این وزارت تشکیل شده و به ولایت نیمروز رفته است.

در خبرنامه تأکید شده است که این هیأت رویداد را به‌گونه‌ همه‌ جانبه بررسی می‌کند.

ابراز همدردی غنی با خانواده‌های قربانیان حملۀ هوایی نیمروز - اسپوتنیک افغانستان
ابراز همدردی غنی با خانواده‌های قربانیان حملۀ هوایی نیمروز

در تاریخ ۲۱ جدی بازمحمد ناصر، رییس شورای ولایتی نیمروز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز ادعا کرده بود که در حمله‌ی هوایی نیروهای افغان در ولسوالی خاشرود این ولایت، ۱۲ غیرنظامی کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند. او بعدا در صحبت با رسانه‌های دیگر، شمار کشته‌شدگان را ۱۸ نفر اعلام کرده بود که به گفته‌ی او، اعضای یک خانواده بوده‌اند.

منابع مردمی نیز به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که بستگان خانواده‌های قربانیان این حمله‌‌ی هوایی اجساد کشته ‌شدگان را به شفاخانه ولایتی نیمروز منتقل کرده و خواستار بازداشت عاملان این حمله‌ی هوایی شده‌اند. این منابع همچنان گفته بودند که در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان نیز شاملند.

یک روز پس از رسانه‌ای‌شدن این رویداد، رییس‌جمهور غنی به نهادهای امنیتی و دفاعی هدایت داد که تلفات غیرنظامیان در این حمله‌ی هوایی را به ‌صورت همه‌جانبه بررسی و یافته‌های‌ شان را با ریاست ‌جمهوری شریک کنند.

غنی افزوده بود که طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی عامل اصلی تلفات غیرنظامیان اند؛ زیرا به گفته‌ی او، این گروه‌ها از خانه‌های مردم و مکان‌های عامه به‌عنوان سپر استفاده می ‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала