Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تعهد بوریس جانسون به راشفورد؛ مشکلات غذایی کودکان در مکاتب از بین می‌روند

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر مارکوس راشفورد Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК "Манчестер Юнайтед"
مارکوس راشفورد   Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر انگلیس به ماركوس راشفورد وعده داده است كه موانع "غیرقابل قبول" غذای رایگان در مکاتب را كه به خانواده های واجد شرایط داده می شود از بین خواهد برد.

به گزارش اسپوتنیک، راشفورد مهاجم منچستر یونایتد می‌گوید که بوریس جانسون روز چهارشنبه با او تماس گرفته و تایید کرده است که "بررسی کامل" در غذای کودکان واجد شرایط در مکتب در حال انجام است، پس از اینکه فوتبالیست منچستریونایتد چندین تصویر از بسته های غذایی ارسال شده به والدین را به اشتراک گذاشت.

یکی از تصاویر، توسط یک مادر عصبانی با نام کاربری 'مادر کنار جاده' ارسال شده است، بیش از 30،000 بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

این یک قرص نان، یک بسته ماکارونی، یک قوطی لوبیا پخته، مقداری پنیر، سه سیب، دو زردک، یک عدد گوجه فرنگی، دو کچالوی سرخ کرده، دو عدد کیله، دو میان وعده نان جو و سه میان وعده غذایی شامل است.

وی ادعا کرد به جای 30 پوند وعده داده شده توسط این طرح، فقط 10 پوند غذا برای تغذیه فرزندش به او ارسال شده است.

وزیر آموزش و پرورش گاوین ویلیامسون گفت که او با دیدن این تصویر "کاملاً منزجر شده" است.

​چارتولز، پیمان‌کاری که از قراردادی با دولت دارد؛ این تصویر را ارسال کرده بود، عذرخواهی کرد و گفت بسته ای که مادر برای آن ارسال کرده است در واقع فقط 10.50 پوند است.

راشفورد با موفقیت برای خانواده‌های واجد شرایط وعده‌های غذایی رایگان در مکاتب را توزیع کرده است تا در هنگام بسته شدن مکاتب در انگلیس، بسته های غذایی یا کوپن به آن‌ها تعلق بگیرد.

راشفورد روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: "همین حالا گفتگوی خوبی با نخست وزیر داشتم." "او به من اطمینان داده است كه متعهد به اصلاح مسئله با موانع غذایی است و در حال بررسی كامل زنجیره تأمین غذایی است.

"او موافق است که تصاویر چالش‌های غذایی که در توییتر به اشتراک گذاشته می شود غیرقابل قبول است."

​راشفورد پیش از این در توئیتر گفت که با چارتولز در ارتباط بوده و این شرکت در حال ملاقات با وزارت آموزش و پرورش است.

وی توییت کرد که "هنگامی که غذا به شبکه مکاتب عرضه می شود، مدارس از نحوه توزیع مواد غذایی مستقل هستند".

راشفورد گفت: "یک چیزی که واضح است این است که ارتباط برقرار کننده قرنطین ملی (در این کشور) با تأمین کنندگان مواد غذایی بسیار کم بود."

"ما باید بهتر عمل کنیم. کودکان نباید گرسنه بمانند زیرا ما با برنامه ها ارتباط برقرار نمی کنیم یا شفاف نیستیم. این غیر قابل قبول است."

وزیر کودکان ویکی فورد تحقیقات فوری را آغاز کرد و در اواخر روز سه شنبه گفت که چارتولز "به درستی عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که بسته مورد نظر به اندازه کافی خوب نبود".

آنجلا راینر، معاون رهبر حزب کارگر گفت: "اگر دولت به شرکت‌ها اجازه دهد با تهیه وعده‌های غذایی ارزان قیمت برای کودکان گرسنه پول در بیاورند، ما برای تغییر مبارزه خواهیم کرد. هیچ کودکی نباید گرسنه بماند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала