حمایت هم حزبی های ترامپ از طرح استیضاح وی

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت هم حزبی های ترامپ از طرح استیضاح وی
حمایت هم حزبی های ترامپ از طرح استیضاح وی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح استیضاح دونالد ترامپ که از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده است، مورد حمایت شمار زیادی از جمهوری خواهان نیز قرار گرفته است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی CNN  بیش از 20 تن از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا حمایت خود را از طرح پیشنهادی دموکرات ها مبنی بر استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده ابراز داشته اند.

شمار جمهوری‌خواهانی که با طرح استیضاح و برکناری زودتر از موعد دونالد ترامپ موافق هستند، رو به افزایش است.

یک منبع به شبکه تلویزیونی  CNN گفته است که شمار جمهوری خواهانی که خواستار استیضاح رئیس جمهور هستند از 10 تا 25 نفر است.

این شبکه تلویزیونی خاطر نشان می‌سازد که تا کنون حداقل 3 تن از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا در حمایت از زطرح استیضاح ترامپ صحبت کرده اند.

درخواست مجلس نمایندگان آمریکا از پنس برای برکناری ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
درخواست مجلس نمایندگان آمریکا از پنس برای برکناری ترامپ

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا یز صراحتا از طرح برکناری دونالد ترامپ حمایت کرده است. شبکه تلویزیونی CNN گزارش داد که مک کانل معتقد است ترامپ مرتکب جرائم قابل استیضاح شده و استیضاح حذف وی از حزب جمهوریخواه و رهایی از شر "ترامپیسم" را آسان‌تر خواهد کرد.

این در حالی است که پیش ازاین گزارش شد که اکثر نمایندگان مجلس آمریکا با استناد به متمم 25 قانون اساسی آمریکا، با برکناری ترامپ از سوی معاونش اعلام موافقت کردند.

در این قطعنامه که با 223 رای موافق در مقابل 205 رای مخالف تصویب شد، آمده است که دونالد ترامپ «توانایی لازم برای اجرای مسئولیت‌های ریاست جمهوری ایالات متحده ندارد.»

بر اساس این متمم اعضای کابینه در صورتی که رئیس جمهور را فاقد صلاحت روحی و جسمانی بدانند، می‌توانند وی را از کار برکنار و معاون اول را جایگزین او کنند.

طرح استیضاح ترامپ به دلیل تحریک او برای حمله طرفدارانش به کنگره صورت می‌گیرد. هزاران نفر از طرفداران ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته (6جنوری) به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

بر اساس متمم 25 قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه می‌توانند به دلایل مشکلات روانی و جسمانی، اختیارات رئیس جمهور را از وی سلب کنند.

 نانسی پلوسی پیش‌تر اعلام کرده بود در صورتی که پنس متمم 25 قانون اساسی را فعال نکند، رای گیری درباره استیضاح ترامپ انجام خواهد شد.

بدین ترتیب ترامپ به نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد که دو بار از سوی کنگره مورد استیضاح قرار گرفته است. روندی که می‌تواند به عنوان پایان حضور وی در دنیای سیاست باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала