Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دو رنگی در تیم ملی بانوان آمریکا؛ سفیدپوستان محترم‌تر از سیاه‌پوست‌ها

© Wikimedia commonsهوپ سولو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آمریکا Hope Solo
هوپ سولو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آمریکا Hope Solo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هوپ سولو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آمریکا از روند رشدش در تیم ملی این کشور سخت آشفته است و آنرا سخت تعریف می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک؛ هوپ سولو دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا می‌گوید؛ وقتی برای اولین بار وارد تیم ملی کشورش شد با خصومت روبرو گردید. او به پادکست The Players از بی‌بی‌سی اظهار داشت: "وقتی در تیم ملی بزرگ می‌شوی به یک باشگاه، دختر بد می‌شوی. بیشتر بازیکنان از خانواده‌های سفیدپوستِ ثروتمند آمدند. این فرهنگ تیم ملی زنان ایالات متحده است. این یک فرهنگ سفیدپوست بسیار قبول شده است."

دروازه‌بان افسانه‌ای سابق ایالات متحده ادامه می‌دهد: "من کارلی لوید را به یاد می‌آورم و همیشه در مورد آن صحبت می‌کردم و می‌گفتم؛ ما باید این فرهنگ را تغییر دهیم. من و او بسیار استقبال کردیم، ما زورگو نبودیم. ما با دخترانی که آمدند بسیار خوب بودیم ".

او فقط می‌گوید وقتی برای اولین بار به تیم ملی پیوست احساس تنفر کرد: "مردم با ما خوب نبودند، استقبال نمی‌کردند، ما را به نشستن روی میز دعوت نکردند. از نظر اجتماعی بزرگ شدن در تیم ملی برای من دشوار بود."

اکنون همه چیز متفاوت است: "این یک محیط بسیار بازتر و مورد استقبال است، این یک انتقال آسان‌تر است اما من فکر نمی‌کنم که این به رشد شخصیت در بسیاری از این ورزشکاران جوان نیز کمک کند. اکنون برای آنها بیشتر راه هموار شده‌ است. نمی‌توانید به همان روشی که قبلاً فشار می‌دادید فشار دهید تا واقعاً رقابتی شود. این یک محیط کاملاً متفاوت است و فکر نمی‌کنم همیشه چیز خوبی باشد. من فکر می‌کنم این باعث ایجاد ورزشکاران نرم‌تری می‌شود."

لوید که در کنار هوپ‌سولو روی پادکست صحبت می کرد، اعتراف نمود که برای اولین بار در تیم گریه کردند. اما او مانند سولو معتقد است که محیط به سخت شدن او کمک کرده است: "من به این بازیکنان جوان می‌گویم، حالا شما کمی راحت‌تر هستید. این یک محیط بسیار خوشایندتر برای آنها است. قبلاً با پنجه می‌جنگیدید. اما این همان چیزی است که تیم را برای سال‌های زیادی عالی کرده است. آسان نبود ".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала