به پايان رسيدن رای‌گيری درباره تشريفات روند استيضاح ترامپ در کنگره امریکا

© REUTERS / Erin Scottروند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان امریکا
روند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روند استیضاح رئیس جمهور فعلی ایالات متحده در مجلس نمایندگان امریکا به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، بحث 2 ساعته در مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا در مورد روند رای گیری استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور خاتمه یافت.
گفته شده است که رای گیری نهایی بین ساعات 15-16 به وقت محلی آغاز خواهد شد.
دموکرات‌ها به سادگی می توانند به دلیل داشتن اکثریت در کنگره، ترامپ را استیضاح کنند. این مضوع سپس به سنا ارجا داده می‌شود، اما مشخص نیست که آیا سنا فرصت خواهد داشت تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ در 20 ژانویه، این اتهامات را بررسی کند یا خیر.


ناسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، نخستین موافق برکناری ترامپ بود که البته تلاش‌های وی برای برکناری رئیس جمهوری با استناد به متمم 25 قانون اساسی به دلیل مخالفت مایک پنس معاون ترامپ به نتیجه نرسید.
در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رییس جمهور برحال امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала