ساخت یک مکتب خیالی در زابل با هزینه 40 میلیون افغانی

© Photo / Ministry of Educationساخت یک مکتب خیالی در زابل با هزینه 40 میلیون افغانی
ساخت یک مکتب خیالی در زابل با هزینه 40 میلیون افغانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های محلی ولایت زابل ادعا دارند که هیچ مکتبی در ولسوالی ارغنداب ساخته نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، موضوع تعمیر یک مکتب در زابل که از سوی برنامه میثاق شهروندی با مصرف 8.3 میلیون افغانی ساخته شده؛ اما بخاطر آن از وزارت شهرسازی و اراضى 39.6 میلیون افغانی خارج ساخته شده است، به ارگان های عدلی و قضایی سپرده شده است.

گرفتن امتیازهای بازماندگان شهیدان و معلولان توسط صدهزار فرد خیالی در ١٧ سال گذشته - اسپوتنیک افغانستان
گرفتن امتیازهای بازماندگان شهیدان و معلولان توسط صدهزار فرد خیالی در ١٧ سال گذشته

یک سند وزارت احیا و انکشاف دهات نشان می دهد که بین مقامات برنامه میثاق شهروندی، وزارت احیا و انکشاف دهات و شورای محلی، بتاریخ 28 ماه حوت سال 1398 بخاطر اعمار یک تعمیر برای مکتب “سیدخیل” در ولسوالی ارغنداب ولایت زابل، توافق صورت گرفته است.

بر اساس سند، مصرف ساخت این تعمیر 8.3 میلیون افغانی نشان داده شده است.

نصرالله زاهد رئیس ریاست معارف ولایت زابل،می گوید که در سال 1397 یک تیم وزارت شهرسازی و اراضى، بخاطر سروی زمین ساختمان لیسۀ سیدخیل، وارد زابل شده بود.

او افزود که با هیئت آمر معارف ولسوالی فوق الذکر رفته بود؛ اما طالبان اجازه نداده و گفته بودند که شما از سران شان اجازه نگرفته اید.

وی تاکید کرد که هیئت متذکره بدون ارایۀ گزارش رسمی ریاست معارف زابل، دوباره به کابل برگشت.

به گفتۀ او به نام ساخت و ساز تعمیر برای این مکتب، از وزارت شهرسازی و اراضى پول نیز خارج ساخته شده بود؛ اما در منطقه از سوی این وزارت تعمیر ساخته نشده است.

صدیق الله رشتین رئیس شهر سازی ولایت زابل نیز تایید کرد که از سوی این وزارت، برای مکتب فوق تعمیر اعمار نگردیده است.

وزارت دفاع: در اردو سرباز خیالی نیست - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع: در اردو سرباز خیالی نیست

همچنان جنرال احمدگل رسولی والی زابل گفت که ادارۀ ولایتی در این مورد بررسی کرده؛ اما در منطقه حتی از سوی وزارت شهرسازی و اراضى، برای ساخت و ساز تعمیر لیسه، سروی صورت نگرفته است.

نامبرده در مورد اینکه چرا در این خصوص اقدام صورت نگرفته؟ گفت: "در زابل در این مورد هیچگونه اسناد و مدارک نیست که در خصوص آن اقدام صورت گیرد؛ بناءً این موضوع مربوط به مرکز می شود".

این در حالی‌ست که اما یک منبع موثق وزارت شهرسازی و اراضى تاکید دارد که گزارش ریاست نظارت و کنترول کیفیت وزارت شهرسازی و اراضی ناقص بوده زیرا در مجموع تا اکنون پنج قسط پروژه پرداخت شده است، قیمت مجموعی پول پرداخت شده نزدیک به 40 میلیون افغانی می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала