مرگ یک جوان سیاهپوست؛ معترضان بلجیمی ایستگاه پولیس را به آتش کشیدند + ویدیو

© AFP 2023 / JOHN THYS مرگ یک جوان سیاهپوست؛ معترضان بلجیمی ایستگاه پولیس را به آتش کشیدند + ویدیو
مرگ یک جوان سیاهپوست؛ معترضان بلجیمی ایستگاه پولیس را به آتش کشیدند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی رفتار خشونت‌آمیز فردی که دربازداشت پولیس بود، اعتراضات در پایتخت بلجیم بالا گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از BX1، مرگ یک مهاجر جوان 23 ساله سیاهپوست در بازداشت پولیس بلجیم به اعتراضات بزرگی در بروکسل انجامیده است. معترضان ایستگاه پولیس را به آتش کشیدند.

گفته شده است که حدود 400 نفر  در بروکسل به جاده‌های مرکز پایتخت ریختند. در ابتدا، این اقدام با آرامش آغاز شد، اما سپس به درگیری با پولیس انجامید. ماموران پولیس برای متفرق کردن معترضان مجبور شدند از موتر آبپاش استفاده کردند و معترضین به سمت پولیس سنگ پرتاب کردند.

علاوه بر این، چندین مورد آتش‌سوزی از جمله یک ایستگاه پولیس هم در جریان ناآرامی‌ها به آتش کشیده شد.

این تظاهرات که در اوج خود طبق اعلام پولیس در حدود 300 نفر در آن حضور داشتند، پس از آن به وقوع پیوست که فردی به نام «ابراهیما بی» 23 ساله در پی بازداشتش از سوی پولیس در در روز شنبه و در شرایطی که هنوز تحت تحقیقات قرار داشت، جان باخت.

پولیس بلجیم گفته است تحقیقاتی را در خصوص این پرونده راه انداخته است.

مرگ این جوان موشکافی‌ها در خصوص رفتار پولیس بلجیم و نیز شکایت از خشونت پولیس در موارد دیگری که مردان جوانی عمدتا از خاورمیانه و یا شمال، افریقا جان خود را در تعامل با افسران پولیس از دست داده اند، برانگیخته است.

در تابستان نیز هزاران نفر در پایتخت بلجیم در اعتراضاتی که بازتاب جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» که در امریکا به راه افتاده بود، دور هم جمع شدند و خواهان عدالت شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала