نخستین واکنش ترامپ پس از تصویب طرح استیضاح

© REUTERS / Kevin Lamarqueنخستین واکنش ترامپ پس از تصویب طرح استیضاح
نخستین واکنش ترامپ پس از تصویب طرح استیضاح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده امریکا در پیامی ویدیویی گفت که مهاجمان حمله چهارشنبه گذشته به ساختمان کنگره این کشور محاکمه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی امریکا بامداد پنجشنبه و پس از تصویب طرح استیضاح خود در مجلس نمایندگان، در پیامی ویدیویی گفت که به صراحت خشونت رخ داده در حمله چهارشنبه گذشته به ساختمان کنگره را محکوم می‌کند.

ترامپ افزود: خشونت اوباش مخالف هر چیزی است که من به آن باور دارم و مخالف هر چیزی است که جنبش ما داعیه دار آن است. هیچ حامی واقعی من هرگز نمی‌تواند خشونت سیاسی را تایید کند.

وی بدون هرگونه اشاره به طرح استیضاح خود در کنگره، به کسانی که قصد شرکت در تظاهرات برنامه‌ریزی شده در واشنگتن پیش از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب امریکا دارند هم توصیه کرد که از خشونت و قانون‌شکنی اجتناب کنند.

ترامپ که در پی شورش و حمله چهارشنبه گذشته طرفدارانش به ساختمان کنگره از انتقال پیام در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر محروم شده است، گفت: همه باید قوانین را محترم شمرده و به آن عمل کنند. من به سازمان های فدرال دستور دادم تا از تمام منابع موجود برای حفظ نظم استفاده نمایند.

در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رییس جمهور برحال امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала