یک مرد در کاپیسا به اتهام تجاوز به 17 سال زندان محکوم شد

یک مرد در کاپیسا به اتهام تجاوز به 17 سال زندان محکوم شد
یک مرد در کاپیسا به اتهام تجاوز به 17 سال زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی کل کشور اعلام کرده است که یک نفر به اتهام اختطاف دو زن در ولایت کاپیسا به 15 سال و به اتهام تجاوز جنسی بر این دو زن به 17 سال زندان محکوم شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل امروز (پنج‌شنبه، 25 جدی)، اعلام کرد که دو زن در تاریخ پنجم میزان سال جاری به‌خاطر سیاحت به منطقه‌ی صیاد ولایت کاپیسا رفته بودند که در نخست اختطاف و سپس مورد تجاوز جنسی گروهی قرار گرفته بودند.

آقای رسولی همچنان گفت که در آن زمان شش نفر در پیوند به این قضیه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، اما پرونده‌ی پنج نفر دیگرشان به‌خاطر عدم دخالت‌شان در قضیه، حفظ شده است.

  تجاوز به خانم یک سرباز ارتش در ولایت تخار   - اسپوتنیک افغانستان
تجاوز گروهی به خانم یک سرباز ارتش در ولایت تخار

به گفته‌ی او، پنج نفر دیگر که در نتیجه‌ی تحقیقات دادستانی در پیوند به این قضیه به‌عنوان شرکای جرمی شناخته شده و قرار گرفتاری‌شان نیز صادر شده است.

رسولی تأکید کرد که دادستان مؤظف پرونده پس از جمع‌آوری اسناد، شواهد، مدارک، تکمیل تحقیق از متهم، ترتیب اتهام‌نامه و صورت دعوا، با ترتیب هشت دلیل از دادگاه برای متهم اصلی شدیدترین مجازات را درخواست کرده بود.

با این حال، او گفت که فرد متهم از سوی ریاست دیوان رسیدگی به جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی دادگاه ابتداییه‌ی حوزه دوم امنیتی شهر کابل به اتهام ارتکاب جرم اختطاف به 15 سال و به اتهام تجاوز جنسی به 17 سال زندان محکوم شده است.

براساس معلومات دادستانی کل، این اداره در سال جاری خورشیدی به دوهزار و 990 قضیه‌ی خشونت علیه زنان را در سراسر کشور رسیدگی کرده است که از این میان، 259 مورد آن تجاوز جنسی بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала