یک‌سان سازی معاشات؛ حقوق وکلای مجلس هم کم می‌شود؟

© Photo / ارگیک‌سان سازی معاشات؛ حقوق وکلای مجلس هم کم می‌شود؟
یک‌سان سازی معاشات؛ حقوق وکلای مجلس هم کم می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از کاربران افغانستان در شبکه‌های مجازی می‌گویند که طرح مجلس برای یکسان سازی معاشات باید شامل نمایندگان این مجلس نیز شود.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرده است که طرح یکسان سازی معاشات کارمندان برای این مجلس «خط سرخ» محسوب می‌شود.

میررحمان رحمانی رییس این مجلس گفته که طرح همسان سازی معاشات یک پیش‌شرط مهم برای این مجلس در راستایی تایید بودجه سال ۱۴۰۰ خورشیدی است.

این موضوع واکنش‌های زیادی را نیز به همراه داشته است. شماری از کاربران نوشته اند که معاش و امتیاز نمایندگان مجلس نیز باید شامل طرح یکسان سازی شود.

کاربر دیگری نیز گفته است که مقامات ارشد دولتی نباید امتیاز اضافی و خرج دسترخوان بگیرند. به گفتهٔ فهیم توخی، معاش معلم باید برابر و یا نزدیک به معاش وکیل باشد. 

مجیب‌الله عشرت یکی دیگر از کاربران گفته که نمیداند ‌آیا مجلس افغانستان طرحی در این زمینه دارد یا فقط به شعار بسنده کرده است. 

در همین حال شاه‌حسین مرتضوی مشاور فرهنگی رییس جمهور افغانستان نوشته است که بهتر است طرح یکسان سازی معاشات از خانهٔ ملت آغاز شود.

قبل از این مسوده بودجه ملی براساس هفده دلیل مجلس رد و جهت آوردن اصلاحات دوباره به وزارت مالیه فرستاده شده بود.

رئیس مجلس گفت که رئیس‌جمهوری اما رد بودجه را گروگان‌گیری این سند و جابجایی پروژه‌های شخصی اعضای مجلس تفسیر کرده ‌است.

رحمانی تاکید کرد که در تصویب بودجه سال آینده هیچ‌گونه فشار و تهدیدی را در نظر نخواهد گرفت و تا متوازن شدن بودجه و یکسان شدن معاشات آن را رد خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала