20 سال حبس برای رئیس‌جمهور پیشین کوریای جنوبی

© AFP 2023 / Kim Hong-Ji20 سال حبس برای رئیس‌جمهور پیشین کوریای جنوبی
20 سال حبس برای رئیس‌جمهور پیشین کوریای جنوبی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارک گئون-های اولین زن منتخب رئیس‌جمهوری کوریای جنوبی در سال 2018 به جرم فساد و سوءاستفاده از قدرت به 30 سال زندان محکوم شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی کوریای جنوبی امروز (پنجشنبه)، حکم پارک گئون-های، رئیس جمهور پیشین این کشور به 20 سال زندان را به اتهام رسوایی فساد آشکار قطعی کرد؛ اتهامی که موجب برکناری وی در سال 2017 شد.

این تصمیم به روند طولانی پرونده قضایی پایان می‌دهد که پس از رفتن رئیس‌جمهور پیشین پس از ماه‌ها تظاهرات گسترده در جاده‌ها ادامه داشت.

پرونده وی برای بار دوم به دادگاه عالی بازگشت، که این حکم 20 ساله را تأیید کرد. دادگاه عالی همچنین جریمه‌ها و جبران خسارت‌هایی را به مبلغ 21.5 میلیارد وون (16 میلیون یورو) تأیید کرد که رئیس‌جمهور پیشین باید آنها را پرداخت کند.

پارک گئون-های، که مدت‌هاست با تقبیح عدالت مغرضانه جلسات دادرسی را بایکوت کرده است، روز پنج‌شنبه نیز در دادگاه غایب بود. وی همچنین به دلیل نقض قوانین انتخاباتی به دو سال زندان محکوم شده است.

رئیس جمهور پیشین کوریای جنوبی اگر تمام این 20 سال حکم را در زندان سپری کند، در پایان حکم خود بیش از 80 سال سن خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала