روسیه فضاپیمایی به نام گاگارین را به فضا اعزام می‌کند

© Photo / NASAروسیه فضاپیمایی به نام گاگارین را به فضا اعزام می‌کند
روسیه فضاپیمایی به نام گاگارین را به فضا اعزام می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از فضاپیماهای سرنشین‌دار روسیه «سایوز»، که در سال 2021 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کند، به افتخار گاگارین نامگذاری خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از فضاپیماهای سرنشین‌دار روسیه «سایوز»، که در سال 2021 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کند، به افتخار یوری گاگارین اولین فضانورد جهان نامگذاری خواهد شد.

این مطلب در برنامه اقدامات اصلی برای آماده سازی و برگزاری به مناسبت جشن 60-مین سالگرد پرواز یوری گاگارین به فضا ذکر شده است.

در این طرح که توسط یوری بوریسوف معاون نخست‌وزیر روسیه تصویب شده، آمده است: نام فضاپیمای حمل و نقل سرنشین دار سایوز ام‌سی یوری گاگارین خواهد بود.

سال جاری قرار است سه فضاپیمای سایوز ام‌سی به فضا پرتاب شود. گفته شده است که نزدیک‌ترین پرواز به روزی فضانوردی تاریخ 9 اپریل انجام می‌شود. پرواز بعدی در ماه اکتوبر انجام خواهد شد و در دسمبر قرار است فضاپیمای سایوز ام‌سی با دو گردشگر فضایی به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کند. اما این که کدام یک از این فضاپیما‌ ها به نام «گاگارین» نامگذاری خواهد شد در طرح مشخص نشده است.

ده سال پیش، هنگامی که 50-مین سالگرد پرواز فضایی اولین انسان جشن گرفته شد، فضاپیمای سایوز تی‌ام‌ای-24 گاگارین نامیده شد. در آن زمان، نشان «50 سالگی پرواز گاگارین به فضا» و تصویر یک فضانورد بر روی فضاپیما به چشم می‌خورد و نوشته های «گاگارین»، «50 سالگی پرواز گاگارین به فضا» و تصویر یک فضانورد با نوشته «رفتیم!» در روی راکت «سایوز اف‌گ» دیده می‌شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала