اردوغان درمورد خرید دور دوم سامانه اس- 400 از روسیه؛ می‌خریم و از امریکا نمی‌پرسیم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان درمورد خرید دور دوم سامانه اس- 400 از روسیه؛ می‌خریم و از امریکا نمی‌پرسیم
اردوغان درمورد خرید دور دوم سامانه اس- 400 از روسیه؛ می‌خریم و از امریکا نمی‌پرسیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه، گفته است که انقره می‌خواهد با روسیه بالای خرید دور دوم سامانه اس-400 گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که انقره قصد دارد تا آخر ماه فبروری با روسیه بالای خرید دور دوم، سامانه اس-400 گفتگو کنند.

ترکیه شرط خرید دور دوم  سامانه اس-400 روسی را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه شرط خرید دور دوم سامانه اس-400 روسی را اعلام کرد

آقای اردوغان گفت: "ضرورت نداریم، از امریکا برای خرید سامانه اس-400 اجازه بگیریم."

رئیس جمهور ترکیه، افزود: "هیچ کشوری در اقدامات ما در راستای دفاع ملی تعیین کننده نخواهد بود، در این مورد تصمیم گیرنده ما هستیم. تحویل گیری بخش اول به خوبی انجام شد و در مورد مجموعه دوم نیز صحبت خواهیم کرد."

این درحالیست که اواسط ماه جولای، خرید دستگاه دافع هوا "اس-400"، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سامانه های پاتریوت امریکایی بود. امریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید "اس-400" صرفنظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین طیاره شکاری اف- 35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون "مبارزه با مخالفان امریکا از طریق تحریم" موسوم به "کاتسا" وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص محموله بیشتر اس-400 ادامه داد. دولت ترامپ هنوز تهدید خود برای اعمال تحریم علیه ترکیه را عملی نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала