برکناری مشاوران؛ کاربران خواهان مناظره رو در روی رنگینه حمیدی و حمیرا قادری

© Photo / Twitter Acc / Rangina Hamidiبرکناری مشاوران؛ کاربران خواهان مناظره رو در روی رنگینه حمیدی و حمیرا قادری
برکناری مشاوران؛ کاربران خواهان مناظره رو در روی رنگینه حمیدی و حمیرا قادری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از کاربران صفحات اجتماعی و فعالان مدنی، پس از آنکه سرپرست وزارت مشاوران وزارت معارف را برکنار کرد، واکنش نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف که از مجلس نماینده‌گان رأی تأیید نگرفته است، زیر نام اصلاحات حدود، 15 مشاور را در این وزارت از کار سبک دوش کرده است.
درهمین حال برخی از مشاوران برکنار شده سرپرست وزارت معارف را به سیاسی ساختن این وزارت متهم کرده اند. آنان گفته اند که سرپرست وزارت معارف چهره‌های نزدیک به خود را در این وزارت مقرر کرده است.
حمیرا قادری، مشاور وزارت معارف که به تازه‌گی از سرپرست این وزارت برکنار شده گفته است: هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری زدوبندهای سیاسی، بحث‌های قومی، سمتی و زبانی در معارف کشور اوج گرفته است.
خانم قادری افزوده است که به تازه‌گی شماری از چهره‌ها از مکتب خصوصی رنگینه حمیدی، در وزارت معارف مقرر شده اند. به گفته مشاور پیشین وزارت معارف جابه‌جایی افرادی که دانش و تخصص اداری معارف را ندارند، سبب شده که مشکلات بیش از پیش دامن‌گیر معارف کشور شود.
این موضوع واکنش‌های زیادی را نیز به همراه داشته است. شماری از کاربران در واکنش به برکناری حمیرا قادری از سوی رنگینه حمیدی، هشتگی را به تحت عنوان مناظره_رو_در_رو_حمیراقادری_و_رنگینه_حمیدی به راه انداخته اند.


جوهر حسینی کاربر دیگری نیز گفته است که ای کاش در این کشور آنقدر شایسته سالاری می بود که به جای خانم رنگینه حمیدی، بانو حمیرا قادری وزیر معارف می شد!

​چلچیزکو، کاربر دیگری نوشته است: افغانستان جایی است که یک بیسواد خامک دوز که از پارلمان هم رای اعتماد نگرفته وزیر معارف میشود.

​ازسویی هم برخی‌ها از این کار وی تقدیر کرده می‌گویند، انجنیر گل لالی نوشته است: "زنده باد خانم رنگینه حمیدی او یک زن خوب وزیرک است."

​گلنور بهمن، یکی دیگر از کاربران نوشته است: رنگینه حمیدی مشاوری را که به اندازه بیست و چند معلم معاش می‌گرفت برطرف کرده است.

​محمد ظاهر اکبولوت، نیز از برکناری مشاور ارشد وزارت معارف از حکومت انتقاد نموده است.

​رنگینه حمیدی درحالی سرپرست وزارت معارف افغانستان است که از سوی پارلمان این کشور موفق به دریافت رای اعتماد نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала