خروج روسیه از توافقنامه آسمان باز

© Fotolia / Nikolai Sorokinوزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه خبر داده است که مسکو خروج از توافقنامه آسمان باز را به دلیل عدم پیشرفت در از بین بردن موانع برای ادامه فعالیت توافقنامه آغاز می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه ای تاکید کرد: "به دلیل عدم پیشرفت در رفع موانع و ادامه توافقنامه تحت شرایط جدید، وزارت امور خارجه روسیه حق دارد آغاز مراحل داخلی خروج فدراسیون روسیه از منطقه قرارداد آسمان باز را اعلام کند.

فسخ قرارداد آسمان باز از سوی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
فسخ قرارداد آسمان باز از سوی ترامپ

وزارت خارجه  روسیه اشاره کرد که در 22 نوامبر سال گذشته، ایالات متحده "به بهانه دور از عقل" از قرارداد آسمان باز خارج شد. وزارت امور خارجه روسیه افزود: "بنابراین ، توازن منافع کشورهای شرکت کننده ، که در انعقاد پیمان حاصل شد، به طور قابل توجهی بر هم خورد، آسیب جدی به عملکرد آن وارد شد ، نقش قرارداد آسمان باز به عنوان ابزاری برای تقویت اعتماد به نفس و امنیت تضعیف گردید."

در بیانیه آمده است: " روسیه پیشنهادات خاصی متناسب با مفاد اساسی پیمان را برای حفظ ادامه آن در شرایط جدید ارائه نموده است. اما با کمال تاسف باید گفت که متحدین ایالات متحده از آن حمایت نکردند."

مسئله مشارکت روسیه در قرارداد آسمان باز سال گذشته پس از خروج امریکا از این پیمان مطرح شد. مسکو بر تضمین کشورهای شرکت کننده در اروپا اصرار داشت که گزارشات جمع آوری شده پروازها از طریق خاک روسیه به ایالات متحده منتقل نگردد. اروپائی ها به نوبه خود به این موضع پایبند هستند که چنین ماده ای قبلاً در این توافق نامه پیش بینی شده بود و نیازی به مقررات اضافی ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала