Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رئال 1 اتلتیک 2؛ حذف ناباورانه مدافع عنوان قهرمانی در شب تلخ مدافعان

© REUTERS / Juan MedinaReal Madrid, Athletic Bilbao
Real Madrid, Athletic Bilbao - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم فوتبال رئال مادرید اولین شوک سال را دید با شکست تلخ برابر اتلتیک بیلبائو از گردونه مسابقات سوپرکاپ اسپانیا کنار رفت.

به گزارش اسپوتنیک؛ تیم فوتبال رئال مادرید در دومین بازی نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا جمعه شب در ورزشگاه "ال راسالدا" به مصاف اتلتیک بیلبائو رفت و در نهایت تن به شکست تلخ 2-1 داد و وداع زودهنگام با جام داشته باشد.

تیم رئال مادرید در ابتدا خیلی خوب بازی را شروع کرد ولی رفته رفته توپ و میدان را از دست داد زیرا دفاع راست کهکشانی‌ها با حضور لوکاس واسکز به شدت آسیب پذیر شد و اتلتیک از آن به خوبی سود برد که در دقیقه 18 بازی اولین اشتباه را خط دفاعی مرتکب شد و رائول گارسیا به زیبایی توپ را از زیر دستان کورتوا عبور داده و به جال دروازه جای داد تا نتیجه را 1-0 کند.

در ادامه فشار بیلبائو بیشتر از قبل شد و با خطای لوکاس واسکز روی دانی گارسیا داور نقطه پنالتی را نشان داد که رائول گارسیا پشت ضربه ایستاد و در دقیقه 38 آنرا به گل بدل نمود تا رئال مادرید در آستانه حذف قرار گیرد. البته در دقیقه 41 بازی فُرصت دیگری برای اتلتیک شکل گرفت که واران به بازیکن اجازه گل زنی نداد.

اتلتیک که راه ورود از سمت واسکز را پیدا کرده بود، در آخرین دقیقه نیمه اول بازی نیز فرصت تک به تک را به دست آورد که تیبو کورتوا به خوبی آنرا دفع نمود تا حساب کار با همان دو گل به سود حریف شود.

در آغاز نیمه دوم با تصمیم جالب زیدان واران بیرون رفت ناچو جاگزین شد.

در ادامه تیم زیدان بازی را کاملا در احتیار گرفت ولی در دقیقه 53 کورتوا با خوش شانسی گل نخورد، جایی که ضربه سر مونین با فاصله اندک به بیرون رفت.

در دو مرحله ضربات زیبای آسنسیو با بدشانسی گل نشد که اولی با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت اما دومی به دیرک برخورد کرد و برگشت تا همچنان رئالی‌ها در امر گل‌زنی ناکام باشند. سپس وینیسیوس و والورده هم وارد زمین شدند اما طبق انتظار از آنها نیز کاری ساخته نبود. تنها این بدشانسی مال آسنسیو بود که ضربات پی هم او روی دروازه با خوش شانسی اتلتیک گل نمی شد.

ولی در ادامه کار کریم بنزما امید را به رختکن رئال برگشت داد؛ لحظه‌یی که روی پاس کاسمیرو توپ به پای مدافع حریف خورد و به او رسید که مهاجم فرانسوی با پای راست در دقیقه 75 دروازه را گشود. ابتدا این گل مردود ولی پس از بررسی داور ویدیویی پذیرفته شد تا حساب کار 2-1 شود.

فشار رئالی‌ها سپس بیشتر و بیشتر می‌شد و هر لحظه امید گل‌زنی می‌رفت. در این جریان چند تعویض برای اتلتیک انجام شد ولی فرصت سوزی کردند زیرا کورتوا با دست چپ به خوبی مهم ترین لحظه گلزنی را از آنها گرفت. در دقیقه 81 بازی فرصتی برای بنزما ایجاد گردید و طی آن دروازه باز شد ولی داور آنرا به دلیل آفساید مردود دانست.

در دقایق پایانی بازی اتفاق خاصی رخ نداد و داور 6 دقیقه زمان تلف شده در نظر گرفت که طی آن تمامی بازیکنان اتلتیک روی دروازه خودی جمع شدند تا مبادا پیروزی شان با تساوی بدل شود. اما در دقیقه 94 بازی روی راموس خطای مشکوک به پنالتی رخ داد که با دخالت داور ویدیویی ادامه بازی را اعلام داشت.

در لحظات باقی مانده توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و با به صدا درآمدن ویصل پایان بازی، رئال با حساب 2-1 شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا خبری از ال‌کلاسیکو در فینال سوپرجام نباشد.

قابل یادآوریست که این دومین شکست زیدان در این فصل در دو بازی مختلف برابر اتلتیک بیلبائو بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала