Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قهرمان المپیک به دلیل حمله به کنگره امریکا بازداشت شد

© AP Photo / Thomas Kienzleکت کلر
کت کلر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس گزارش رسانه‌های امریکایی، قهرمان المپیک به دلیل حمله به ساختمان گنگرۀ امریکا از سوی پولیس این کشور بازداشت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، «کلِت کِلر» شناگر آمریکایی و دارنده پنج مدال المپیک که به مشارکت در یورش حامیان «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره این کشور متهم شده، بود از سوی پولیس امریکا بازداشت شده است.

گیر کردن ماموران پولیس لای درب در روز ناآرامی‌ها در کنگره + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
گیر کردن ماموران پولیس لای درب در روز ناآرامی‌ها در کنگره + ویدیو

صفحه توییتر دیلی‌میل آنلاین نوشت:«کلت کلر شناگر تیم ملی آمریکا، دارنده 5 مدال در المپیک به خاطر حضور در میان معترضان کنگره بازداشت شد.

کلت کلر که 38 سال دارد از طرفداران پر و پا قرص دونالد ترامپ است و نظرات سیاسى خود را هم در جریان انتخابات ریاست جمهورى آمریکا در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده. نشریه ورزشى اختصاصى رشته شنا نیز کلت کلر را از دوستداران جدى ترامپ دانسته است.

فدراسیون شنای آمریکا در بیانیه‌ای که به رویت سی‌ان‌ان رسیده است، اعلام کرد «ما حق شخصی افراد و گروه‌ها را برای اعتراض صلح‌آمیز محترم می‌شماریم اما تحت هیچ شرایطی اقدامات صورت گرفته هفته گذشته توسط افراد در ساختمان کنگره را نمی‌پذیریم.»

کلر در المپیک یونان بجز کسب مدال طلاى شناى 800 متر چهار نفره، دو مدال نقره و یک مدال برنز نیز به دست آورده بود و در این سال‌ها از او به عنوان یکى از افتخارآفرینان ورزش ایالات متحده یاد می‌شده است.

در حمله مهاجمان در 6جنوری 2021 به ساختمان کنگره آمریکا در حمایت از دونالد ترامپ و اعتراض به نتیجه انتخابات اخیر، پنج نفر جان خود را از دست دادند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала