کاهش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان به 2500 نفر

© Flickr / DVIDSHUBکاهش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان به 2500 نفر
کاهش شمار نظامیان امریکایی در افغانستان به 2500 نفر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ایالات متحده امریکا از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و به دستور رئیس جمهور کنونی این کشور به 2500 نفر خبر داد.

مخالفت فرانسه با بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت فرانسه با بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ارتش امریکا امروز (جمعه) اعلام کرد که شمار نظامیان این کشور در افغانستان و با وجود مخالفت کنگره به رقم 2500 نفر کاهش یافته است.

 پیش از این ترامپ اعلام کرده بود، که شمار نظامیان امریکا در افغانستان به کمترین سطح در 19 سال گذشته رسیده است. 

براساس توافق امریکا و طالبان که در دوحه قطر به امضا رسیده، در صورت پیشرفت در مذاکرات میان افغانستانی و فراهم شدن زمینه صلح، تا ماه می سال 2021 باید تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند.

تاکنون مشخص نیست که دولت بایدن چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت.

بایدن، رئیس جمهور منتخب امریکا که بر ماندن شمار اندکی از نظامیان این کشور برای اطمینان از عدم حمله القاعده یا سایر گروه های تروریستی به آمریکا تاکید دارد با سوالاتی زیاد از جمله چگونگی کاهش نظامیان خارجی از افغانستان روبرو بوده و تاکنون سیاست دولت وی در برابر افغانستان مشخص نشده است.

پیش از این و  به‌رغم هشدار مقامات ارشد نظامی و عدم تخصیص بودجه دفاعی از سوی کنگره برای کاهش نظامیان، «کریستقر میلر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که دستور ترامپ برای کاهش نظامیان در افغانستان را اجرا خواهد کرد. 

همچنین مجلس اعیان انگلیس نیز اعلام کرده بود که با توجه به ادامه خطر مواد مخدر، تروریسم و بی ثباتی در منطقه آمریکا باید سربازان خود در افغانستان را حفظ کند.

کمیته دفاع و روابط بین‌‌الملل مجلس اعیان در گزارش جدید خود از دولت انگلیس درخواست کرده است  تا با دولت آمریکا برای ادامه حضور نظامیان این کشور به عنوان اهرم فشار دولت افغانستان در مذاکرات صلح رایزنی کند.

یادآوری می کنیم، که یورش آمریکا به افغانستان در سال 2001 با هدف  از بین بردن تروریسم،‌ سرنگون کردن دولت طالبان و اخراج القاعده از افغانستان صورت گرفت. اهدافی که پس از 20 سال و با صرف هزینه هنگفت به نظر می رسد که واشنگتن قادر به رسیدن به آنها نشده است. 

از زمان آغاز دولت ترامپ،‌ بیش از 13 هزار نظامی آمریکا در افغانستان حضور داشتند و وی در حالی کاخ سفید را ترک خواهد کرد که شمار این نظامیان به 2500 نفر کاهش یافته،‌ اما جنگ و خشونت در افغانستان افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала