ساخت شهری بدون موتر در آینده از سوی عربستان

© Sputnik / Mihail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت شهری بدون موتر در آینده از سوی عربستان
ساخت شهری بدون موتر در آینده از سوی عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی شهری بدون موتر در آینده خواهد ساخت. 
صادرات هفتگی نفت عربستان به امریکا برای اولین بار در 35 سال گذشته به‌صفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
صادرات هفتگی نفت عربستان به امریکا برای اولین بار در 35 سال گذشته به‌صفر رسید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  Designboom، عربستان یک شهری 170 کیلومتری بدون بزرگراه، خیابان و موتر به نام The Line می سازد. 

بر پایان این گزارش، کار این شهر در نیمه نخست سال 2021 آغاز می شود. 

این شهر در منطقه نیوم در سواحل دریای سرخ ساخته خواهد شد و پیش بینی می شود، که این شهر هوشمند 380،000 شغل ایجاد کند و تولید ناخالص داخلی این کشور را تا سال 2030 48 میلیارد دالر افزایش دهد.

محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد عربستان سعودی در آغاز این پروژه گفت: "چرا باید هفت میلیون نفر سالانه به دلیل آلودگی محیط زیست بمیرند؟ چرا ما مجبوریم سالانه یک میلیون نفر را به دلیل تصادفات جاده ای از دست بدهیم؟ و چرا باید سالهای زندگی را که در سفر برای کار گذرانده تحمل کنیم؟ بنابراین، ما باید مفهوم یک شهر معمولی را به یک شهر آینده تبدیل کنیم".

از آنجا که هدف از ساخت The Line هماهنگی با سیاره است، از فناوری های پیشرفته برای حفظ طبیعت کار گرفته خواهد شد. جامعه با انرژی سبز کار خواهد کرد، همه ساختمانها کاربن مثبت می شوند. این بدان معنی است که زیرساخت ها بیشتر از آنچه در تهیه آن انجام شد، دی اکسید کاربن مصرف می کنند و در نتیجه باعث کاهش رد پای کاربن می شوند.

همه خدمات لازم برای زندگی یک شهروند در فاصله پیاده روی (پنج دقیقه پیاده روی) خواهد بود. سرزمین ها تا آنجا که ممکن است سبز می شوند، بنابراین ساکنان احساس یک کلانشهر نخواهند داشت، اما در عین حال احساس راحتی باقی خواهد ماند. تأسیسات زیربنایی تا حدی در زیر زمین قرار می گیرند تا در پیاده روی رایگان مردم تداخل نداشته باشند و خط حمل و نقل عمومی سازگار با محیط زیست حتی پایین تر گذاشته می شود. به لطف این، سفر از یک انتهای The Line به سر دیگر حداکثر 20 دقیقه طول خواهد کشید.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала