آیا آب های زیر زمینی کابل دوصد متر پایین رفته است؟ 

© Photo / Facebook account of FVP Afghanistanآیا آب های زیر زمینی کابل دوصد متر پایین رفته است؟ 
آیا آب های زیر زمینی کابل دوصد متر پایین رفته است؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور می گوید، که سطح آب کابل تا دوصد متر پایین رفته است که این موضوع نشان از بکار گیری بی رویه از آب های زیرزمینی است.

بانک توسعه آسیایی درباره بحران آب در کابل هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
بانک توسعه آسیایی درباره بحران آب در کابل هشدار داد
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری امروز (شنبه) در فیسبوکش نوشته است، که در بعضی از ساحات کابل سطح آب از ده متر به دوصد متر و یا عمیق تر از آن پایین رفته است. 

معاون رئیس جمهور نوشته که بکار گیری بی رویه از آب و اجازه دادن به شرکت های آب‌رسانی خصوصی که هرچه دل شان می‌خواهد، انجام بدهند کابل را به لبه بحران اب کشانیده است. 

او افزوده است، که «چندی پیش از عقب کوتل خیرخانه خانواده ها به نقاط دیگر می‌کوچیدند و من فکر می‌کردم که تردد اوباش و بی بند و بارها، باعث این کوچ ها شده است. پس از آن گزارش رسید که سطح آب به بیشتر از دوصد متر پایین رفته است و مردم توان حفر چاه را ندارند و دلیلش این است که ده ها شرکت آب رسانی با خریداری یک توته زمین، اجازه یافتند که روزانه صدها هزار لیتر آب را از شهر به آنجا انتقال دهند و محله در حال تبدیل به شوره زار است».

صالح گفته است، که اکنون یکی از کارهای ما رسیدگی به این معضل است. بدون ایجاد روش جدید و به‌کارگیری قوت دولت به‌صورت کل ولایت و شهرداری توانایی ممانعت از این خودسری ها را ندارد چون در عقب هر تجارت جرمی یک حلقه زورمند قرار دارد.

این در حالیست، که پیش از این برخی از کارشناسان نسبت به کاهش آب های زیرزمینی در کابل هشدار داده بودند.

یادآوری می کنیم، که بحران کمبود آب زیر‌زمینی کابل، به تنهایی به یکی از معضلات کلان تبدیل شده است. حفر چاه‌های عمیق بی‌رویه و خودسر، پایتخت را با خطر جدی کمبود آب مواجه کرده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала