انتخاب جانشین برای مرکل 

© AFP 2023 / ODD ANDERSENانتخاب جانشین برای مرکل 
انتخاب جانشین برای مرکل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتخابات درون حزبی «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان به منظور تعیین جایگزین نخست وزیر این کشور برگزار شد.
پوتین دلتنگ مرکل خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
پوتین دلتنگ مرکل خواهد شد؟

به گزارش اسپوتنیک، آرمین لاشت 59 ساله که رسانه‌ها از او به عنوان گزینه مورد پشتیبانی انگلا مرکل نخست وزیر آلمان برای ریاست بر حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» نام می‌برند، رهبر جدید این حزب شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آلمانی و غربی، «آرمین لاشِت» گزینه مورد حمایت انگلا مرکل به عنوان رهبر جدید حزب حاکم آلمان انتخاب شد.

بر پایه این گزارش، لاشت 59 ساله توانست در انتخابات درون این حزب، بالاتر از دو رقیب دیگر به عنوان رهبر انتخاب شود.

لاشِت از سال 2017 عنوان رئیس‌الوزرای «نوردراین وستفالن» پرجمعیت ترین ایالت آلمان را در اختیار داشته است. در آلمان، رئیس الوزراف عنوان رسمی رئیس دولت یک ایالت فدرال است.

این سیاستمدار هم حزبی نخست وزیر آلمان کسی است، که «به شدت» بر ادامه مسیر تعیین و طی شده در زمان نخست وزیری مرکل در این کشور تاکید دارد.

پیش از این در کنگره نمایندگان CDU لاشت گفت، که به تروریست های راست گرایان اجازه نمی دهد اعتراض ها و ناآرامی ها را در آلمان برانگیزند. وی رویدادهای سال گذشته را یادآوری کرد، زمانی که اعتراضات در برلین به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط مقامات برای ویروس کرونا آغاز شد. به گفته وی، سپس افرادی که نمایندگانی از افراط گرایی راستگرا نیز دیده می شدند، سعی کردند به ساختمان پارلمان نفوذ کنند. در 31 دسامبر مشخص شد که مرکل برای آخرین بار تعطیلات سال نو را به شهروندان تبریک گفت. به گفته وی، وی دیگر قصد ندارد برای پست نخست وزیری آلمان اقدام کند. او این کار را در 22 نوامبر 2005 انجام داد و به عنوان اولین رئیس وزیر زن شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала