هشدار سوئیس به اتباع خود در مورد سفر به امریکا

CC0 / Pixabay / هشدار سوئیس به اتباع خود در مورد سفر به امریکا
هشدار سوئیس به اتباع خود در مورد سفر به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه سوئیس امروز به اتباع خود پیرامون سفر به امریکا در زمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید این کشور هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوئیس امروز شنبه (16 جنوری) در بیانیه‌ای به اتباع خود در خصوص سفر به امریکا در زمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید این کشور هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه سودیس که در وبگاه این نهاد آمده، به مسافران هشدار داده شده است: با توجه به تغییر در ریاست جمهوری امریکا، مقامات امریکایی در خصوص درگیری ها، تظاهرات و ناآرامی ها در محدوده ساختمان های دولتی در واشنگتن دی‌سی (پایتخت امریکا) و دیگر ایالت های این کشور هشدار داده اند.

جوبایدن - اسپوتنیک افغانستان
بایدن بعد از تحلیف در کانگرس استیضاح می گردد

وزارت خارجه سوئیس در ادامه این بیانیه از اتباع خود خواست تا از نزدیک شدن به هر تجمع و تظاهراتی خودداری کنند و از دستورالعمل های مقامات محلی پیروی کنند.

وزارت خارجه سوئیس با تاکید بر لزوم اتخاذ اقدامات احتیاطی از سوی اتباع خود اعلام کرد: ادارت ذیربط در امریکا ممکن است مدت کوتاهی وضعیت اضطراری و مقررات منع رفت و آمد در مناطق خاصی اعمال کنند.

در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور برحال امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد.

به دنبال هشدار اف بی آی، بیش از 150 هزار نیروی گارد ملی برای تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا، آماده شده‌اند.

پلیس فدرال امریکا می‌گوید در هر 50 ایالت این کشور شواهدی مبنی بر احتمال برپایی اعتراضات مسلحانه وجود دارد.

به دنبال رویداد این حادثه، مجلس نمایندگان امریکا پیشتر طرح دومین استیضاح ترامپ را با تصویب رساند؛ قرار است این طرح در مجلس سنا نیز مورد بررسی قرار گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала