پاکستان: ما طالبان را قانع به مذاکره کردیم

© AP Photo / Hussein Sayedپاکستان: ما طالبان را قانع به مذاکره کردیم
پاکستان: ما طالبان را قانع به مذاکره کردیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که کشورش طالبان را "قانع" کرده تا در میز مذاکره صلح حاضر شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریاتودی؛ منصور احمد خان در یک مصاحبه ابراز داشته که پاکستان”خیلی صادقانه” طالبان را “قانع” کرده و پیام واضح را به آنان رسانده که جنگ در افغانستان راه حل نظامی ندارد. به گفته او طالبان “حالا وارد یک روند سیاسی شده اند”.

او درین مصاحبه با خبرنگار اضافه کرد که برای تسهیل پروسه صلح و یافتن راه حل سیاسی برای این جنگ، پاکستان با تمام رهبران افغانستان از جمله دولت، سایر رهبران مهم سیاسی در تماس بوده است.

Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: افراط ‌گرایی در پاکستان زاده جهاد افغانستان است

سفیر پاکستان در پاسخ به این سوال که در مدت وقفه 20 روزه مذاکرات صلح، هیات طالبان در پاکستان چه می‌کرد، گفت که “ما از هیات کمیسیون سیاسی طالبان دعوت کردیم و این پیام را منتقل کردیم که مهم است که برای یافتن یک راه حل سیاسی، تماس‌های سیاسی را ادامه بدهند و نیاز است برای کاهش در خشونت‌ها و پایان جنگ اقداماتی شود”.

سفیر پاکستان می‌گوید این کشور سه هدف را در افغانستان دنبال می‌کند: اول: پاکستان نقش سازنده و تسهیل کننده را در پروسه صلح ایفا می‌کند. هدف دیگر، تقویت روابط دوجانبه سیاسی، امنیتی و استخباراتی، ترانزیت، تجارت بین دو کشور است، و هدف سوم اتصال میان آسیای جنوبی و آسیای مرکزی از طریق افغانستان است.

او افزود که پاکستان از تصمیم ادامه مذاکرات صلح در دوحه استقبال می‌کند و در مورد محل بعدی برای مذاکرات صلح نمی‌خواهیم “پیش‌گویی” کنیم.

آقای احمدخان در باره توقعات پاکستان از افغانستان در برابر همکاری این کشور در روند صلح نیز گفت که “ما فهرستی از پیشنهادات نداریم”.

گفتنی است، پاکستان که پس از امضای پیمان صلح دوحه میان آمریکا و طالبان، طی ماه‌های اخیر نقش فعال‌تری را برای تسهیل مسیر مذاکرات صلح افغانستان ایفا می‌کند معتقد است که عدم ثبات در مرزهای شرقی این کشور با هند ممکن است به تلاش‌های اسلام‌آباد برای کمک به پیشبرد صلح در کشور همسایه غربی خود افغانستان لطمه بزند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала