پمپئو: کرونا محصول آزمایشگاه‌های چین است

© REUTERS / JONATHAN ERNSTپمپئو: کرونا محصول آزمایشگاه‌های چین است
پمپئو: کرونا محصول آزمایشگاه‌های چین است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده بار دیگر اظهارات خود در خصوص مرتبط دانستن منشاء ویروس کرونا به آزمایشگاه های چین را تکرار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایك پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اطلاعاتی را در حمایت از فرضیات احتمال شیوع ویروس كرونا در آزمایشگاه های چین منتشر كرد.

پمپئودر بیانیه خود بازرسان سازمان بهداشت جهانی را که این هفته برای بررسی علل شیوع ویروس کرونا وارد چین شده اند، خطاب قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا بر این باور است که چندین محقق در موسسه ویروس شناسی ووهان در پاییز سال 2019، قبل از اولین مورد مشخص شیوع کرونا، به علائم سازگار با این ویروس و بیماری‌های شایع فصلی دچار شدند. این مسئله سوالاتی در مورد اعتبار ادعای محققان موسسه ویروس شناسی ووهان مبنی بر "آلودگی صفر" در بین کارکنان این موسسه و دانشجویان آن ایجاد می‌کند.

مایک پمپئو چین را خطرناک‌تر از روسیه می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو چین را خطرناک‌تر از روسیه می‌داند

علاوه بر این، پمپئو خاطرنشان کرد که حداقل از سال 2016 ، این موسسه ویروس خفاش raTG13 را مطالعه کرده است ، که بیش از 96 درصد با COVID-19 یکسان است.

پمپئو همچنین چین را به عدم ارائه اسناد و مدارکی متهم کرد که می تواند به محافظت از جهان در برابر کرونا یا بیماری های مشابه منجر شود.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که دولت پکن می گوید اینکه همه گیری از یکی از شهرهای چین آغاز شده به معنای آن نیست که منشاء پیدایش ویروس هم چین بوده است.

اوایل این هفته یک تیم بین المللی از متخصصان با سازمان جهانی بهداشت برای بررسی منشا همه گیری کرونا به ووهان سفر کردند. در بحبوحه این بازدید وزارت امور خارجه آمریکا داده‌هایی را در مورد بیماری کرونا به اشتراک گذاشت به این امید که سازمان جهانی بهداشت برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد ویروس کشنده کرونا پکن را تحت فشار قرار دهد.

از ابتدای همه گیری کرونا دولتمردان آمریکا چین را به پنهانکاری در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала