رحمت الله اندر: کاهش سربازان امریکایی در افغانستان تاثیر منفی ندارد

© Photo / دفتر شورای امنیت ملی- د ملي امنيت شورا دفتررحمت الله اندر: کاهش سربازان امریکایی در افغانستان تاثیر منفی ندارد
رحمت الله اندر: کاهش سربازان امریکایی در افغانستان تاثیر منفی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان می گوید، که کاهش سربازان امریکایی از افغانستان، تاثیر منفی بر وضعیت جنگ در افغانستان ندارد، چون در حال حاضر 96 درصد عملیات، توسط نیروهای امنیتی و دفاعی کشور انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله اندر سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به کاهش شمار نیروهای امریکایی از افغانستان ‌گفته است، که این کاهش تاثیر منفی ندارد.

اندر در یک پیام ویدیویی گفته است، که هم‌اکنون 96 درصد عملیات توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان راه‌اندازی می‌شود و به همین خاطر افزایش و کاهش نیروهای خارجی، تأثیر منفی بر وضعیت جنگ در کشور ندارد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود، که وزارت دفاع امریکا روز گذشته اعلام کرد، که شمار سربازان این کشور در افغانستان، از 4500 تن به 2500 سرباز کاهش یافته است.

به گفته مقامات وزارت دفاع امریکا، این کشور با این اقدام گامی دیگر به پایان حضور نظامی خود در افغانستان نزدیک شده است؛ حضوری که نزدیک به دو دهه از شروع آن می‌گذرد.

وزارت دفاع ایالات متحده در اعلامیه‌ای که در ارتباط با کاهش شمار نیروهای خود در افغانستان منتشر کرده، تصریح نموده است، روند صلحی که از سوی خود افغانستانی ها به جریان افتاده، باید به راه حلی سیاسی برای پایان درگیری و برقراری آتش‌بس کامل و پایدار بینجامد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود، که که به همراهی دیگر کشورهای عضو پیمان ناتو همچنان به عملیات ضدتروریستی خود در افغانستان و همچنین آموزش نیروهای امنیتی در این کشور ادامه خواهد داد.

در همین حال محمدنعیم، سخن‌گوی طالبان در قطر نیز در تویترش نوشته است، که عملی‌شدن مفاد توافق‌نامه به نفع هر دو طرف است و طالبان اطمینان می‌دهند، که به تعهدات‌شان، پابند باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала