روش نابودی ناو هواپیمابر نیروی دریایی امریکا در ساحل های روسیه

© AP Photo / Denis Poroyروش نابودی ناو هواپیمابر نیروی دریایی امریکا در ساحل های روسیه
روش نابودی ناو هواپیمابر نیروی دریایی امریکا در ساحل های روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارکردهای فزاینده نظامی ایالات متحده، کشورهای ناتو و متحدان آنها در امتداد مرزهای روسیه نشانگر آماده شدن آنها برای جنگ با روسیه است.
کوریای شمالی یک ویدیو از تخریب بمب افکن ها و یک ناو هواپیمابر امریکایی را منتشر کرد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی یک ویدیو از تخریب بمب افکن ها و ناو هواپیمابر امریکایی را منتشر کرد + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین سیوکوف معاون رئیس اکادمی علوم سیاسی روسیه، دکتر علوم نظامی در مقاله ای برای «پیک نظامی-صنعتی» بیان کرد، که کشورهای ناتو و متحدان آنها از نظر نیروی انسانی و منابع از روسیه برتر هستند. بنابراین، در صورت درگیری، نیروهای مسلح روسیه، از آن میان نیروی دریایی، باید وظایف دفاعی را حل کنند.

به گفته این کارشناس، مهمترین مورد برای ناوگان مجموعه کارهایی است، که با هدف نگهبانی از منطقه آب اقیانوسها و دریاهای مجاور ساحل انجام می شود. سیوکوف خاطرنشان کرد، که لازم است به دنبال روشهای جدید بکاری گیری راهبردی از نیروهای دریایی باشید.

وی مواردی را یادآوری کرد، که ناوگان ضعیف با دشمنی روبرو می شود، که نیروهایش از آن برتر بودند.

وی هشدار داد: "سرانجام، این وضعیت امروز برای نیروی دریایی ما است، زیرا ناوگان امریکایی از برتری قابل توجهی برخوردار است. و اگر تمایلات موجود در میزان ساخت کارکنان کشتی، تجهیز به سلاح و تجهیزات نظامی ادامه یابد، در آینده نزدیک، ناوگان چین برتری قابل توجهی نسبت به ما کسب خواهد کرد". کارشناس به اهمیت تجربه ساخت دفاع استراتژیک ناوگان روسی در بالتیک در طول جنگ جهانی اول و تجربه ناوگان ترکیه در همان دوره اشاره کرد. همانطور که این کارشناس اشاره کرد، موفقیت ضعیف ترین ناوگان در صورت تکیه بر سیستم قدرتمند مواضع دفاعی در مناطق جزیره و تنگ شدن، ممکن است.

به گفته وی، اکنون اوضاع دریا از لحاظ ویژگی های نزدیک به آنچه در جنگ جهانی اول ایجاد شده نزدیک است.

سیوکوف یادآور شد، که اکنون سیستم های راکتی ساحلی وجود دارد، به عنوان مثال "کالیبر" و "اونیکس" که دامنه شلیک آنها با برد بکار گیری جنگی هواپیماهای جا به جا شده در حمل و نقل قابل مقایسه است و حدود 300 کیلومتر است.

سیوکوف همچنین فراخوان زیرکن را به یاد آورد، که دامنه شلیک آن تا هزار کیلومتر است. این کارشناس خاطرنشان کرد: هواپیماهای ناو و ناو هواپیمابر آمریکایی مستقر در آن می توانند با گروه های بزرگی از هواپیما در فاصله ای بیش از 700 کیلومتر حمله کنند، بنابراین برای حمله به اهداف مهم در اعماق روسیه باید در فاصله 450 تا 500 کیلومتری به سواحل روسیه نزدیک شود. بنابراین، ناو هواپیمابر در دسترس سیستم های راکتی ساحلی دوربرد خواهد بود. وی می نویسد: "یک گزینه جایگزین می تواند استفاده از میدان های هوایی پرش ساحلی برای حمل و نقل هوایی آن باشد. این از یک طرف قابلیت عملیاتی آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از طرف دیگر مزیت اصلی هواپیماهای مستقر در حامل را از بین می برد - آزادی میدان های هوایی ساحلی که می تواند از بین برود".

افزون بر این، این متخصص ماین های باند پهن را به یاد آورد - آنها را می توان در مناطق عمیق آب نصب کرد. اگر از این سلاح ها تا عمق حداکثر پنج هزار متری استفاده شود، ایجاد "تهدید ماین" در آن مکان هایی که ناوهای هواپیمابر خارجی می توانند کار کنند امکان پذیر است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала