طرح بودجه ملی سال آینده برای دومین بار از سوی مجلس رد شد

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکمجلس نمایندگان افغانستان
مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان بار دیگر طرح بودجه ملی را به دلیل عدم توجه حکومت به تعدیلات پیشنهادی این مجلس در مسوده اول، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک اعضای مجلس نمایندگان کشور امروز (شنبه، 27 جدی) پیش‌نویس دوم سند بودجه‌ی سال مالی 1400 را در نشست عمومی این مجلس رد کردند.

حکومت افغانستان در مسوده دوم بودجه سال مالی 1400 حدود 21 هزار تشکیل را کم نموده و در عین حال 15 میلیارد افغانی در معاشات کارمندان خدمات ملکی افزایش آورده است. اما مجلس نمایندگان بااین شرایط نیز بودجه سال پیشرو را رد کرد.

اعضای مجلس نمایندگان: حکومت تصویب بودجه را بالای مجلس تحمیل می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
اعضای مجلس نمایندگان: حکومت تصویب بودجه را بالای مجلس تحمیل می‌کند

اعضای مجلس نمایندگان پس از شنیدن گزارش کمیسیون مالی و بودیجه این جرگه در مورد این بودجه، آنرا به بدلیل وجود 19مورد تخطی و عدم شامل کردن طرح یکسان سازی معاشات با اکثریت آرا رد کردند.

در پیش نویس دوم بودجه برای سال مالی 1400 بیش از 473 میلیارد افغانی در نظر گرفته شده بود که از این میان، بیش از 311 میلیارد افغانی بودجه‌ عادی و 161.842 میلیارد افغانی بودجه‌ انکشافی پیش بینی شده است. دو روز پیش این پیش ‌نویس از سوی کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه نیز رد شده بود.

این درحالیست که مجلس نمایندگان افغانستان طرح یکسان سازی معاشات کارمندان دولتی و خدمات ملکی را از خط سرخ شان بخاطر تایید بودجه امسال عنوان نموده بودند.

گفتنی است که هم اکنون وزارت مالیه معاشات کارمندان دولتی را به دلیل عدم تصویب بودجه ملی، پرداخت نکرده‌است.

اما؛ مجلس می‌گوید که بر بنیاد قانون، وزارت مالیه باید معاشات کارمندان دولتی را پرداخت کند. بر بنیاد قانون، زمانی‌که بودجه ملی به هردلیلی تصویب نشود، بودجه عادی دولت بر بنیاد طرح بودجه سال قبل باید پرداخت گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала