کارشناسان چینی خواستار تعلیق واکسن فایزر برای سالمندان شدند

© REUTERS / Dado Ruvic کارشناسان چینی خواستار تعلیق واکسن فایزر برای سالمندان شدند
 کارشناسان چینی خواستار تعلیق واکسن فایزر برای سالمندان شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان بهداشتی چین از ناروی و دیگر کشورها خواستند برنامه تزریق واکسن فایزر را به دلیل عدم اطمینان از ایمنی‌ آن معلق کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه چینی گلوبال تایمز، متخصصان بهداشت چین خواستار تعلیق استفاده از واکسن فایزر ضد کرونا در میان افراد مسن به دلیل تلفات در ناروی شده اند.

رسانه های اروپایی پیش از این اعلام کردند که واکسن آمریکایی فایزر 23 نفر را که در ناروی علیه ویروس کرونا واکسینه شده بودند، کشته است.

یک متخصص ایمونولوژی چین در این باره گفت: این واکسن فایزر با عجله تولید شده و هرگز پیش از این در مقیاس گسترده برای جلوگیری از این بیماری مسری استفاده نشده بود؛ ایمنی آن برای استفاده گسترده برای انسان مورد تایید قرار نگرفته است.

  سازمان جهانی صحت - اسپوتنیک افغانستان
توصیه سازمان جهانی صحت برای به تعویق انداختن تزریق دوم واکسن فایزر

کارشناسان چینی همچنین تاکید کردند مرگ های اخیر بر اثر تزریق واکسن فایزر در ناروی همچنین نشان داد کارایی واکسن های با پایه mRNA به آن خوبی نیست که انتظار می رفت.

 در ایالات متحده نیز یک پزشک 56 ساله اهل فلوریدا به نام گرگوری مایکل چند روز پس از تزریق واکسن فایزر دچار افت شدید پلاکت شد و جان خود را از دست داد.

هایدی نکلمان همسر دکتر مایکل با انتشار پستی در فیسبوک با تاکید بر اینکه شوهرش به دلیل واکسن فایزر جان باخته، نوشت: مایکل یکی از طرفداران واکسن بود، به همین دلیل خودش واکسن فایزر زد. مردم باید از عوارض جانبی آن با خبر باشند. زندگی زیبای ما نابود شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала