شمار جان باختگان در امریکا پس از دریافت فایزر و مدرنا اعلام شد

© REUTERS / Dado Ruvicشمار جان باختگان در امریکا پس از دریافت فایزر و مدرنا اعلام شد
شمار جان باختگان در امریکا پس از دریافت فایزر و مدرنا اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز فدرال اطلاعات واکسین در آمریکا شمار جان‌باختگان پس از دریافت واکسین کرونا را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Epoch Time این مرکز دولتی امریکا که با نام انگلیسی Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) فعالیت می‌کند اعلام کرده است که ۵۵ تن پس اثر دریافت واکسین کرونای شرکت‌های مدرنا و فایزر جان باخته اند. در مواردی زمان مرگ بیماران چند روز پس از دریافت واکسین ذکر شده است.

در ایالت کلارادو یک مرد ۶۶ ساله که در خانه سالمندان زندگی می‌کرد، پس از دریافت واکسین دچار احساس خواب‌آلودگی شد و تمام روز از تخت برنخاست. فردا او را «رنگ‌پریده، با چشم‌های نیمه باز و کف در دهان» یافتند که نفس نمی‌کشید و نبضش نیز نمی‌زد.

کاهش انتقال واکسین فایزر به اروپا - اسپوتنیک افغانستان
کاهش تحویل واکسین "فایزر" به اروپا

در ایالت داکوتای جنوبی مردی ۹۳ ساله که ساعت ۱۱ صبح ۴ جنوری واکسین شرکت فایزر را به دست آورده بود، ، دو ساعت پس از تزریق خودش را بد احساس کرد. او اعلام کرد که إحساس خستگی میکند و نمیتواند به فزیوتراپی ادامه بدهد. او دچار «إحساس سنگینی پاها» شده بود و لحظاتی بعد نفس کشیدنش متوقف شد.

در کنار مواد مرگ، این مرکز از ۹۶ مورد علایم حیاتی خطرناک در بدن افراد در امریکا نیز خبر داد. در ۲۴ فرد نیز از دست دادن قوای کاری گزارش شده است. نزدیک به ۱۳۰۰ دیگر نیز پس از دریافت واکسین به مراکز کمک‌های عاجل مراجعه کرده اند.

پیش از در سویدن این اعلام شده بود که ممکن است واکسین فایزر شماری از علایم بیماری های قبلی در افراد کهن سال را تشدید ببخشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала